آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن ایام نوروز هستیم، اظهار کرد: در ایام نوروز، سفرهای خارجی بسیاری از سوی ایرانیان انجام می شود که خرج های زیادی در آن صورت می پذیرد؛ ما نمی گوییم از این سفرها جلوگیری شود؛ اما رسانه ها باید فرهنگ سازی و توصیه کنند که این سفرها کمتر انجام شود.

وی با بیان این‌که خرج های این سفرها بسیار زیاد است، تصریح کرد: کشور ما از طرفی احتیاج به دلارهایی که در سفرها خرج می شود، دارد و از طرف دیگر، خانواده های ضعیفی در کشور داریم که باید به آنان نیز توجه شود؛ بیاییم از این سفرها مخصوصا در ایام نوروز کم کرده و صداوسیما نیز ساده زیستی را در رسانه ملی توصیه نماید.

این مرجع تقلید در ابتدای درس به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرده و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: «لم تؤتوا بعد کلمة الإخلاص مثل العافیه فاسألوا اللَّه العافیه/ شما را پس از کلمه اخلاص چیزی مثل عافیت نداده اند از خدا عافیت طلبید».

 مکارم شیرازی با اشاره به اینکه تا عافیت نباشد، انسان نمی تواند کاری انجام دهد، اظهار کرد: تحصیل، تدریس، زیارت، تفریح و ... نیازمند عافیت است و اگر عافیت نباشد، کار دنیا و کار آخرت میسر نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.