اسپوتنیک گزارش داد، ژان ایو لودریان، رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه امروز (دوشنبه) در آستانه نشستی که شورای امور خارجی اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهد با اشاره به این نشست تصریح کرد: ما بر خواسته خود در زمینه احترام به حکمرانی قانون در ونزوئلا تاکید خواهیم کرد.

او ادامه داد: گروه تماس بین‌المللی ابتکار عمل خوبی از سوی اروپا است که هدف آن احیای ونزوئلا و خارج کردن آن از بحران سیاسی است.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: بحران سیاسی در ونزوئلا تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قابل حل است؛ به نحوی که ماهیت دموکراتیک چنین انتخاباتی تضمین شود.

به گفته لودریان چنین انتخاباتی باید به درخواست خوآن گوآیدو، رهبر خودخوانده ونزوئلا برگزار شود.

به گزارش ایسنا، گروه تماس بین‌المللی با محوریت ونزوئلا متشکل از هشت کشور اروپایی و چهار کشور آمریکای لاتین است که نخستین نشست خود را هفتم فوریه برگزار کرد. این گروه مدعی آن است که برای دستیابی به فهمی مشترک از وضعیت ونزوئلا تلاش می‌کند و به دنبال همکاری با بازیگران ملی و بین‌المللی به منظور یافتن راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل بحران در ونزوئلا است.

پیش از این روسیه و چین برای مشارکت در فعالیت‌های این گروه ابراز تمایل کرده‌اند. تنش‌ها در ونزوئلا در ۲۳ ژانویه زمانی به اوج خود رسید که گوآیدو خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور معرفی کرد و نیکلاس مادورو را به طور جدی به چالش کشید. این اقدام در حالی روی داد که آمریکا در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه خود به طور علنی از گوآیدو اعلام حمایت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.