حشمت الله فلاحت پیشه به اظهارت برخی از دولتمردان مبنی بر اینکه اگر سی اف تی و پالرمو از سوی مجمع تصویب نشوند؛عواقب این مسئله را هم بپذیرند،گفت: معتقدم نباید نسبت به مسائل و مصوبات کشور بخش نگری نگاه کرد به هرحال این لوایح  در هر مرحله ای با  یک دیدی مورد بررسی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم لوایح سی اف تی و پالرمو با یک مصلحتی در مجمع تشخیص در حال بررسی هستند و لذا طرح چنین مسائلی سبب اختلاف می شود در حالی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام همه تفکرات حق صحبت و رای دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به روند کند بودن بررسی لوایح سی اف تی و پالرمو اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایل کندی تصویب لوایح چهارگانه بخشی نگری است؛یعنی به هر حال افرادی سعی می کنند؛مسئولیت تصمیمات را نپذیرند یا اینکه جنبه های مثبت را تصاحب کنند و جنبه های منفی را بر عهده دیگران بگذارند.

نماینده مردم کرمانشاه تاکید: معتقدم یکی از نشانه های ضعف توسعه در بعضی از کشورها کند بودن روند تصمیم گیری است به ویژه اینکه اگر این کند بودن ها با تصمیم گیری های دو پهلو و غیرشفاف و فرافکنانه همراه باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تاکید کرد: در مورد لوایح چهارگانه این مسئله وجود دارد چرا که هدف برخی از این افراد بخشی نگری است و ما نمی توانیم با دید بخشی نسبت به مسائل کشور تصمیم گیری کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هم کنوانسیون های پالرمو و سی اف تی در مجمع در حال بررسی هستند و افرادی هم از مجلس و دولت حضور دارند اما همه باید طبق مصلحت رای دهند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: هر رایی که مجمع به این لوایح بدهد رای نظام است و همگان هم باید از آن حمایت کنند بالاخره دولت و مجلس هم باید ادله مصلحتی لازم را داشته باشند تا از خود دفاع کنند و اگر نتوانند مجمع را قانع کنند آن موقع مجمع هر نظری مبنی بر رد یا تصویب این لوایح داشت نظر کلی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.