سردار سرلشکر محمد باقری عصر دوشنبه در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) قم، افزود: هم اکنون موشک خرمشهر ما در تست های نهایی در فاصله یکهزار و ۳۰۰کیلومتری با کمتر از یک متر خطا به هدف برخورد می کند که این موضوع در دنیا بی نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی جنوب شرق کشور، گفت: حقیقت آن است که در ماه های اخیر با سرمایه گذاری دشمنان توطئه های زیادی در این منطقه انجام می شود که بیش از ۹۵ درصد این توطئه ها قبل از اجرا کشف و خنثی می گردد.

 

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار این حوادث تروریستی و انتقام از عاملان آن برای پایداری امنیت منطقه اندیشه شده است تا دیگر شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

 

سرلشکر باقری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که فقه شیعه دارای ابعاد بسیاری برای اداره امور حاکمیت در بخش های مختلف از جمله امنیت است، گفت: در دوران کوتاه حاکمیت رسول الله(ص) و حضرت علی(ع) فرصت کافی برای تبیین همه زوایای دین مبین اسلام فراهم نشد و ما امروز نیازمند تحقیق و نوآوری در ابعاد مختلف فقهی برای پاسخگویی به مسائل جاری براساس شریعت اسلام و فقه شیعی هستیم.

 

وی بیان کرد: دستوراسلام در دوران غیبت هم همین است که در این زمان برای دستیابی به پاسخ سئوالات فقهی به علمای دین مراجعه شود.

 

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی زیر پرچم ولایت به عنوان کشوری مستقل و آزاد در جهان شناخته می شود و می خواهد در همه ابعاد به ویژه دفاع و امنیت تمام احکام اسلام را اجرا کند.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ما وظیفه دارند بر اساس قواعد اسلام امنیت کشور را برقرار کنند و این مساله نیازمند تبیین مسائل فقهی است.

وی افزود: نیروهای مسلح ما خداوند را ناظر اعمال خود می بینند و مانند دیگر نیروهای نظامی دنیا تنها به ناظران بین المللی توجه ندارند.

 

وی ادامه داد: وظیفه نهادهای علمی همچون پژوهشگاه امام صادق(ع) این است که با تحقیق و پژوهش عمیق در ابعاد مختلف فقهی، سطح اعتقادات و بصیرت نیروهای مسلح نظام را افزایش دهند که این وظیفه سنگینی است.

 

سرلشگر باقری با بیان خاطراتی از زمان دفاع مقدس گفت: در مقطعی از جنگ تحمیلی برای تحقیق در مورد مسائل فقهی جنگ خدمت علمای برجسته رسیدیم و در مدت چهار روز مطالب خوبی را در این حوزه گردآوری و در ۱۵ هزار نسخه به فرماندهان نظامی ارائه کردیم.

 

وی افزود: در حوزه علمیه قم و مراکزی همچون پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) ظرفیت و مخازن علمی بسیاری وجود دارد که می تواند پاسخ گوی بسیاری از سوالات نیروهای مسلح باشد.

وی ادامه داد: لازم است در این مراکز علمی به ابعاد فقهی مورد نیاز تمام نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی توجه شود چرا که هر کدام از این دستگاه ها، مسائل مخصوص به خود را دارند که با سایر نهادهای نظامی متفاوت است.

 

همچنین در این مراسم با حضور سردار سرلشکر باقری از کتاب های «راهکارهای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی»، «سند تحول پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)»، «نگرش نو به انقلاب اسلامی» و «ایران در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی» رونمایی شد و ایشان از بخش های مختلف پژوهشگاه بازدید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.