در لیگ هجدهم پرسپولیس و سپاهان خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کرده‌اند و تیم‌های پدیده، تراکتور و استقلال در تعقیب آنها هستند. تا اینجای فصل برخی بازیکنان تاثیر بیشتری در تیم‌های خود ایفا کرده‌اند که در ادامه نگاهی به تاثیرگذارترین آنها می‌اندازیم.

امین قاسمی‌نژاد یکی از ارکان اصلی پدیده در موفقیت این تیم بوده است. او موفق شد ۶ گل برای تیمش به ثمر برساند که این گل‌ها در ۶ بازی مختلف به ثمر رسید. این در حالی است که کی‌روش استنلی از هفته ششم تا یازدهم ۹ گل به ثمر رساند و یک گل هم در هفته هفدهم به ثمر رساند اما در مقاطع دیگر فصل عملکرد متوسطی داشت. کی‌روش همچنین یک بار هم در جریان بازی اخراج شده اما قاسمی‌نژاد هرگز اخراج نشده است. همچنین هیچ‌یک از گل‌های این بازیکن ۳۲ ساله که خیلی دیر در فوتبال ایران مطرح شد، از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسید و هر ۶ گل او در جریان بازی بود و جزو مهره‌های اصلی گل‌محمدی است. خود کی‌روش استنلی نیز از مردان تاثیرگذار در سپاهان قلعه‌نویی است. مهاجم سپاهان و آقای گل فعلی فصل، موفق به زدن ۱۰ گل برای تیمش شد و همچنین ۲ پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

مهدی رحمتی با ۳۶ سال سن همچنان جزو باکیفیت‌ترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران است. او در این فصل ۱۵ بار درون دروازه استقلال قرار گرفت که در ۱۱ دیدار موفق به ثبت کلین‌شیت شد. او همچنین پیش از دریافت گل مقابل تراکتور در آخرین بازی، در ۶ بازی قبلی که در ترکیب تیمش قرار گرفته، کلین‌شیت کرده بود.

شجاع خلیل‌زاده و جلال حسینی، زوج خط دفاعی پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. این دو مدافع در ۱۷ دیدار تیم‌شان و همچنین در تمام بازی‌های آسیایی حضور داشته‌اند. حسینی و خلیل‌زاده عملکرد خوبی در خط دفاعی داشته‌اند و دروازه پرسپولیس فقط ۸ بار در لیگ هجدهم باز شده است. فولاد تنها تیمی است که موفق به زدن بیشتر از یک گل به پرسپولیس شده است. در اکثر گل‌های به ثمر رسیده هم این دو مدافع اشتباه کمی داشتند. همچنین خلیل‌زاده موفق شده دو گل ۳ امتیازی برای پرسپولیس به ثمر برساند. سعید آقایی، دفاع چپ سپاهان یکی از بهترین فصل‌های خود را پشت سر می‌گذارد و در تمام دیدارهای تیمش حضور داشته است هر چند که او دیدار بعدی تیمش را به دلیل محرومیت از دست می‌دهد. آقایی به عنوان یک مدافع موفق شده است ۴ پاس گل به نام خود ثبت کند و یک گل هم به ثمر برساند که عملکرد خوبی است.

مرتضی منصوری، دفاع راست پدیده در تمام بازی‌های تیمش ۹۰ دقیقه کامل بازی کرده است و عملکرد خوبی داشته است. این مدافع ۲۸ ساله هم از مهره‌های کلیدی گل‌محمدی است.

علی علیپور مهاجم شماره ۷۰ سرخ‌ها در دقیقه ۸۹ با ضربه‌ای زیبا نهمین گل خود در لیگ هجدهم را به ثمر رساند. او که از ابتدای مسابقه تلاش بسیار زیادی انجام داده بود، روی پاس سیامک نعمتی و در ضدحمله‌ای زیبا موفق شد دروازه استقلال خوزستان را باز کند. علیپور که در پایان نیم فصل اول در رده سوم جدول گلزنان جای داشت، با گل‌هایی که مقابل پدیده و استقلال خوزستان زد، موفق شد آنتونی استوکس را جای گذاشته و به یک قدمی کی‌روش استنلی برسد. مهاجم جوان سرخ‌ها امیدوار است همچون لیگ هفدهم عنوان آقای گلی را کسب کند. در سه فصل اخیر مهاجمان پرسپولیس این عنوان را مال خود کرده‌اند و باید دید این فصل چه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.