سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به تئاتر شهر آمد و مسئولان تئاتر شهر به گفت‌وگو نشست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر استعفایش از سمت وزارت گفت: در این رابطه آقای واعظی چهارشنبه صحبت کرده بودند اما من هم می‌گویم که استعفا نامه‌ای که بخواهد بالاتر منتقل شود داده نشده است.

صالحی پیش از تماشای نمایش نامیرا در محوطه پارک دانشجو درباره حضور دیرهنگام خود به جشنواره تئاتر فجر و ارتباط آن با شائبه استعفا گفت: من از چهارشنبه کرمان بودم و شب گذشته نیمه شب به تهران رسیدم و موفق نشدم زودتر بیایم. امروز در اولین فرصت به جشنواره آمدم تا کارها را تماشا کنم و این هم هیچ ربطی به بحث استعفا ندارد.

صالحی درباره ساماندهی اطراف تئاتر شهر و دستفروش‌ها گفت: در این زمینه تحقیق کردیم، شرایط خوبی در اطراف وجود ندارد مرتبه قبل هم با همین نگاه بازدید داشتیم.

صالحی اظهار داشت: ما گاهی در تصمیم گیری خوب و خوبتر یا بد و بدتر گرفتار میشویم ما نگاهمان به تئاتر شهر به جایی با نوستالژی فرهنگی از دست می دهیم ما میبایست اینجا فضای آرامی در رفت و آمدها و مناسبات داشته باشیم تا گروه های نمایشی داخلی و خارجی احساس خوبی داشته باشند. این نگاه از ناحیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال میشود شهرداری هم با این نگاه همراه است ما در این شرایط که مشکلات معیشتی داریم و ایام شب عید است و مسائل دیگر در این دو نگاه ما تلاش خودمان را میکنیم منتها نگاه دیگری همه هست که بااین نگاه ما همراهی نکرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم ما و هم شهرداری تلاش مشترک داریم تا این نگاه را ایجاد کنیم با اینکه معیشت عده ای مهم است اما ما هم نگاهمان را ایجاد کنیم.

وی درباره بودجه مرکز هنرهای نمایشی و تئاتر گفت: در تلاش هستیم تا معوقات باقی مانده تا انتهای سال تسویه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.