سردار سرلشکر محمدعلی جعفری عصر امروز در مراسم تشیع شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه در استان سیستان و بلوچستان با تقدیر از حضور گسترده مردم در این مراسم گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی، دو نیستند. دشمنان حق و اسلام، امروز برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی و ایجاد ناامنی در کشور بسیج شده‌اند.

وی با بیان اینکه سپاه، بسیج، ارتش و تمام نیروهای انتظامی و نظامی مشغول مبارزه با این توطئه‌آفرینی هستند، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از مناطق ماموریتی سپاه است که از ۹ سال قبل این ماموریت به سپاه واگذار شد و اقدامات مناسبی برای انسداد مرز و ایجاد امنیت در منطقه انجام شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در چند سال اخیر با توجه به توطئه‌آفرینی مزدوران منطقه‌ای امریکا به شدت به دنبال ناامنی و عملیات‌های انتحاری درمنطقه جنوب شرق کشور بوده‌اند، تصریح کرد: فرزندان شما نگذاشتند در پاسگاه‌های مرزی مشکلی در امنیت مرزها ایجاد شود. اکثریت پاسگاه‌های مرز به صورت دژ مستحکمی تبدیل شده‌اند که مزدوران با آنها حمله کرده ولی با شکست و دادن تلفات مواجه شده و به عقب برگشته‌اند.

جعفری ادامه داد: به دنبال این شکست‌ها به دنبال آن هستند با انجام عملیات‌های انتخاری در داخل و عمق کشور، با ایجاد ناامنی به جمهوری اسلامی ضربه بزنند که پس از چند تلاش مختلف‌، این عملیات انجام شد.

وی با اشاره به عملیات‌های تروریستی خنثی شده خاطرنشان کرد: شش، هفت عملیات انتحاری امسال خنثی شد ولی این عملیات متاسفانه انجام شد. نیروهای امنیتی سپاه، بسیج و ناجا جان برکف در مرزها به دنبال عمق‌بخشی امنیت به مرزها هستند و انتقام خون شهدا را می‌گیرند.

عالی‌ترین مقام سپاه با تاکید بر اینکه علاوه بر برنامه‌ریزی‌های امریکا و صیهونیست‌ها در ایجاد ناامنی و ترور در کشور، سازمان‌های امنیتی عربستان و امارات، در راستای ایجاد ناامنی در منطقه جنوب شرق برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام داده‌اند، ابراز داشت: اطلاعات موثقی در این رابطه وجود دارد. مسئولان کشور به ویژه مقامات مختلف از جمله رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی اشاره کردند، من‌بعد ایران ملاحظات قبلی را انجام نمی‌دهد و در صورت تکرار این اقدام و برای انتقام خون این افراد، مستقیما وارد عمل می‌شود.

جعفری خطاب به پاکستان بیان کرد: انتظاری که از پاکستان وجود دارد این است که چرا ارتش این کشور و سازمان اطلاعات امینی پاکستان به گروه‌های ضدانقلاب و تفکیری پناه می‌دهد. این پناه دادن و سکوت را حمایت از این گروه‌ها می‌دانیم و پاکستان باید در این رابطه پاسخگو باشند. سازمان امنیتی پاکستان محل اختقا و توطئه‌گری‌های آنها را می‌داند ولی سکوت پیشه کرده است.

وی با بیان اینکه آنچه در این تجمع اعلام می‌کنیم، آن است که دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سرآمده و حمایت‌های شما از جانیان و گروه‌های تکفیری را تحمل نمی‌کند، یادآور شد: ما انتقام خون شهدا را از دولت‌های عربستان و امارات می‌گیریم و از رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم دست‌های ما را برای عملیات‌های انتقام‌جویانه بیش از گذشته باز بگذارد. دولت پاکستان هم بداند هزینه حمایت سازمان اطلاعات نظامی از این گروه‌ها را می‌پردازد و این هزینه بسیار سنگین خواهد بود.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان جمهوری اسلامی از نوع امریکایی، اسرائیلی، عربستانی و تفکیری‌های کافر بدانند که به قول امام ملت ما را بکشید، ملت ما بیدارتر می‌شود. آنچه ما نیاز داریم و موتور این مسیر الهی است، خون شهید است که اثرگذاری آن واضح است.

جعفری با تاکید بر اراده سپاه برای استقرار امنیت در کشور عنوان کرد: تمامی بسیجیان، پاسداران و نیروهای امنیتی مصمم‌تر از گذشته آماده ایجاد امنیت و انتقام‌گیری از دشمنان ایران اسلامی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.