عبدالناصر همتی در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان در کارگروه اقتصاد مقاومتی این استان حضور یافت و طرح های پیشران استان را بررسی کرد.

همتی ضمن تشکر از استاندار کردستان با اشاره به بحث مهم اشتغال در آن استان گفت: فعال کردن ظرفیت های اقتصاد کردستان برای اشتغال، از اهداف اولیه است و همه ما به دنبال تحقق این مهم هستیم. 

رییس کل بانک مرکزی افزود: واقعیت این است که اکنون شرایط ویژه‌ای بر کشور حاکم است و ما باید بپذیریم درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اما با این حال ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و مطلوب است، ضمن آنکه خوشبختانه ظرف چندماه گذشته برنامه‌ریزی شد تا از منابع  ارزی به صورت بهینه استفاده شود.

به گفته رییس کل بانک مرکزی تأمین خط اعتباری، سرمایه در گردش لازم برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام برای استان کردستان با مشکلی مواجه نیست و در این باره می‌توان در درجه اول از منابع بانک‌ها و نیز صندوق توسعه ملی و نیز کمک‌های بانک مرکزی یاری گرفت.

همتی در ادامه در خصوص آینده اقتصادی استان کردستان گفت:‌ با حضور در این کارگروه امیدمان به آینده اقتصادی استان کردستان باتوجه به ظرفیت‌های آن بیشتر شد و با روحیه‎ای نیز که از استانداری کردستان سراغ دارم، اطمینان دارم طرح‌های ناتمام و سایر طرح‌های این استان به مرحله عملیاتی شدن نزدیک می‌شود و ما نیز در این راه در کنار شما هستیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی فولاد، پتروشیمی، سیمان و کشاورزی حاضر شدند و وضعیت پروژه ها را به اطلاع رییس کل بانک مرکزی رساندند و درخواست های خود را در مورد تأمین مالی و رفع نیازهای پروژه ها توسط بانک ها مطرح کردند.

گفتنی است در این سفر برخی مدیران عامل بانک ها،رییس صندوق توسعه ملی و معاون نظارت بانک مرکزی، رییس کل این بانک را همراهی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.