به تازگی سر و صدا و جنجال‌های فراوانی در فضای مجازی به گوش می‌رسد که به وجود یک اپلیکیشن توسعه داده شده توسط یک شرکت عربستانی باز می‌گردد که لوکیشن و موقعیت جغرافیایی زنان و دختران عربستان سعودی را به سرپرست خانواده اطلاع می‌دهد.

این اپلیکیشن که به تازگی سر و صدای زیادی را در فضای مجازی به راه انداخته است، گفته می‌شود در راستای نقض حریم خصوصی و حقوق بشر زنان عربستان سعودی بوده و Absher نام دارد .

این برنامه و نرم افزار که در هر دو پلتفرم اندرویدی و iOS فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور و اپ‌استور اپل وجود دارد، به مردان عربستانی این امکان را می‌دهد تا زنان و دختران خود را ردیابی کرده و از موقعیت جغرافیایی آنها با استفاده از گوشی همراه آنها باخبر و مطلع شوند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena ، حالا منتقدان بسیاری از وجود و فعالیت این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی استور سخن گفته و اعتراض کرده‌اند و از دو شرکت اپل و گوگل به عنوان شرکت‌های توسعه دهنده برنامه و فروشگاه‌های آنلاین مذکور، درخواست کرده‌اند که هرچه سریع‌تر این اپلیکیشن را حذف کرده و به اشاعه نظرات مردسالارانه و ضد زن، کمک نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.