حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره قضاوت تیم داوری بازی‌ پرسپولیس و استقلال خوزستان اظهار داشت: موعود بنیادی‌فر با قضاوت‌های قبلی کمی فاصله داشت و نسبت به موقعیت‌های حساس دور از  صحنه بود و نحوه دویدنش نشان می‌داد که خسته است و یا آمادگی لازمه را ندارد. البته باید به خاطر چیدمان این‌چنینی به کمیته داوران نمره منفی داد و داوری که از یک پرواز طولانی به ایران می‌آید، نباید بلافاصله قضاوت کند.

وی ادامه داد: در دقیقه ۲۲ فرزین گروسیان، دروازه‌بان استقلال خوزستان با دست مچ پای سمت چپ علیپور را زد و خطا کرد که داور پنالتی تشخیص نداد و دستور به ادامه بازی داد. بازیکنان دو تیم به بنیادی‌فر اعتراض کردند که استقلالی‌ها اعتقاد داشتند علیپور به خاطر شبیه‌سازی باید اخطار می‌گرفت و پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.

کارشناس داوری فوتبال همچنین خاطر نشان کرد: کیانی در دقیقه ۳۴ پشت محوطه جریمه استقلال روی علیپور خطا کرد و به خاطر جلوگیری از حمله پرسپولیس کارت زرد دوم را دریافت و اخراج شد که تصمیم داور کاملاً صحیح بود. در دقیقه ۴۲ هم  شجاع خلیل‌زاده روی شریفی بازیکن استقلال خوزستان مرتکب خطا شد که از چشم داور به خاطر دوری از صحنه دور ماند و در ادامه در دقیقه ۴۵ اعلام آفساید کامیابی‌نیا از سوی کمک داور اول صحیح بود.

سلیمانی ادامه داد: در دقیقه ۵۳ مهاجم استقلال خوزستان روی شجاع خلیل‌زاده پشت محوطه جریمه خطا کرد که در ادامه با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک شد، ولی بنیادی‌فر در این صحنه به خاطر دور بودن از صحنه خطا را تشخیص نداد.

وی در پایان تصریح کرد: گزارشگران تلویزیونی سعی کنند به وظایف خود بپردازند و صحنه‌های داوری را کارشناسی نکنند که موجبات تحریک تماشاگران شود. همین ابراز عقیده‌ها که در پخش‌های زنده صورت می‌گیرد باعث می‌شود که داوران از سوی تماشاگران تحت فشار قرار بگیرند. فحاشی علیه داوران علاوه بر اینکه زیبنده نیست موجب عدم تمرکز هم می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.