این مرجع تقلید در دیدار با مسؤولان و دست‌اندرکاران مؤسسه وارث الانبیا (ع)، تلاش و فعالیت در زمینه تبیین ابعاد قیام اباعبدالله الحسین (ع) و ابعاد شخصیتی ایشان را اقدامی ارزنده خواند و افزود: مساله امام حسین و عزای سیدالشهدا (ع) از جمله موضوعاتی است که هرچه در این زمینه تلاش و جهاد شود نتیجه بهتری بدست خواهد آمد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از عجله در تدوین موسوعه‌های علمی مرتبط با اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: ممکن است در این موسوعه‌ها اشکالات و ابهاماتی باشد که نیاز به تأمل و مداقه دارد و عجله در تهیه و تدوین آن می‌تواند از اعتبار کار بکاهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه عشق و ارادت به اهل بیت (ع) بویژه اباعبدالله الحسین (ع) حد و مرز نمی‌شناسد، گفت: علاقه‌مندان و دوست داران حضرت در سراسر عالم هستند و هر یک طبق آئین و رسوم خود نسبت به اقامه عزا و برگزاری مجالس سوگواری اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در این زمینه کار مدون و منسجمی صورت نگرفته و شایسته است در این زمینه کار مستندی صورت گیرد تا گوشه‌هایی از عشق و دلدادگی آزادی‌خواهان در تمام عالم به حضرت سیدالشهدا (ع) به تصویر کشیده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار را به آسیب‌هایی که مجالس عزاداری را تهدید می‌کند، اختصاص داد و عنوان کرد: بعضاً در مجالس تعزیه و چگونگی آن اشکالات و نقایصی وجود دارد؛ برخی قصص که در منابر مطرح می‌شود و یا اشعار و خطبه‌هایی که ایراد می‌شود نتیجه‌ای جز تضعیف عقاید به همراه ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآورشد: ما روایات صحیح و مناسب کم نداریم؛ خطبا باید به این قبیل روایات تمسک کنند؛ نباید برای جلب نظر مستمع به هر وسیله‌ای تمسک کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پاسخگویی دقیق، عالمانه و مستدل به شبهات درباره اباعبدالله الحسین (ع) و قیام ایشان تاکید کرد و افزود: طرح شبهه به صورت علنی بدون اینکه پاسخ دقیق و جامعی به شبهه داده شود، باعث ایجاد شک و تردید در جامعه می‌شود.

این مرجع تقلید خطاب به مسئولان مؤسسه وارث الانبیا گفت: در خصوص شبهات باید حداکثر توجه و دقت را داشته باشید؛ توصیه می‌کنیم در این زمینه تأمل بیشتری صورت دهید و حساب شده عمل کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.