القدس العربی گزارش داد، اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای در پایان نشست سران این اتحادیه که روزهای یکشنبه و دوشنبه در اتیوپی برگزار شد، اعلام کرد: مجمع عمومی، موسی فکی، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا را مکلف کرده که برای برگزاری نشست بین‌المللی درباره لیبی در آدیس آبابا در ماه ژوئیه تلاش کند. این نشست درباره آشتی در لیبی است و با نظارت اتحادیه آفریقا و سازمان ملل برگزار می‌شود. مجمع عمومی همچنین از این کمیساریا خواسته که تمامی اقدامات لازم را با همکاری سازمان ملل و دولت لیبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ماه اکتبر اتخاذ کند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر که ریاست دوره‌ای این اتحادیه را برعهده گرفته است، در نشست سران اتحادیه در آدیس آبابا بر اهمیت ایجاد راهکارهایی برای مشکلات کشورهای عضو اتحادیه آفریقا تاکید کرد.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری میان شبه‌نظامیان بوده است.

تسلط ارتش مستقر در شرق لیبی بر میدان نفتی الشراره

از سوی دیگر خلیفه العبیدی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی "فرماندهی نیروهای مسلح لیبی" در شرق بنغازی اعلام کرد که این نیروها کنترل کامل میدان نفتی الشراره در جنوب غرب کشور را در دست گرفته‌اند.

وی گفت: کنترل ارتش بر این میدان نفتی با هماهنگی گارد حفاظت از تأسیسات نفتی و همچنین قبایل این منطقه که نقش مهمی در تسهیل مأموریت ورود ارتش به این میدان را ایفا کردند، انجام شد. اکنون امنیت در این میدان و اطراف آن برقرار است.

میدان نفتی الشراره بزرگترین میدان نفتی در لیبی محسوب می‌شود و محور نزاع میان دولت طرابلس و دولت رقیب آن در شرق لیبی بود.

احمد المسماری، سخنگوی رسمی "ارتش ملی لیبی" اعلام کرده که عملیات در جنوب این کشور بر اساس طرح فرماندهی کل پیش می‌رود و مرحله اول و دوم عملیات به پایان رسیده است و این نیروها در مرحله سوم هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.