محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که در بیروت به سر می‌برد در ادامه دیدارهایش با مقامات لبنانی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره گسترش مناسبات پارلمانی، روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر خارجه ایران پیش از این با «جبران باسیل»‌ همتای لبنانی و «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران دیروز (یکشنبه) به منظور اعلام همبستگی با دولت و ملت لبنان پس از تشکیل دولت جدید این کشور وارد بیروت شد. وی دیروز با نمایندگان گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان، «زیاد نَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس و رهبران گروه‌های فلسطینی مستقر در سوریه و لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان دیروز در بدو ورود به بیروت گفت که این سفر هم برای اعلام همبستگی و هم اعلام آمادگی ایران به منظور همکاری در همه حوزه‌ها با دولت لبنان انجام شده است.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ۱۷ آبان ۱۳۹۵ و پس از انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری لبنان در سفری دو روزه به بیروت رفت و با مقامات این کشور، گروه‌ها،‌احزاب و شخصیت‌ها دیدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب سفرهایش به منطقه یک ماه پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دور دوم سفرهایش به منطقه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ به بیروت سفر و در این سفر با مقامات لبنان از جمله نخست‌وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین برنامه جامع اقدام مشترک به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از توافق وین در اولین دور سفرهایش به منطقه به کویت، قطر و عراق سفر کرده بود و پس از بیروت نیز به، دمشق، اسلام‌آباد و دهلی‌نو رفت.

ظریف ۲۲ دی ماه ۱۳۹۲ و حدود یک ماه پس از توافق ژنو (سوم آذر ماه ۱۳۹۲) سفری به بیروت داشت. او در اولین مقصد از سفرهای دوره‌ای خود پس از این توافق به لبنان و پس از آن هم به سوریه، اردن و عراق نیز سفر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.