آیت الله مکارم شیرازی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) در مجلس سوگواری که با حضور اقشار مختلف مردم و علما و روحانیون در مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، گفت: الان در شرایط سختی هستیم و با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم عده‌ای از مردم شرایط بسیار سختی دارند و باید به آنها کمک کرد.

وی تحریم‌های خارجی، بی‌انصافی برخی تجار و کسبه و بی‌تدبیری‌ها و عدم مدیریت صحیح را از جمله عوامل بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور دانست و با انتقاد از سیستم بانکی کشور، تصریح کرد: بانک‌ها با وضعیتی که ایجاد کرده‌اند، مردم را بیچاره کرده و به خاک سیاه نشانده‌اند؛ به اسم تسهیلات قرض‌الحسنه و به جای این‌که چهار درصد کارمزد برای طول دوره بازپرداخت تسهیلات دریافت کنند، هر سال ۴ درصد دریافت می‌کنند و در پایان سال پنجم بیست درصد سود از باقی‌مانده از مردم دریافت می‌کنند، این رباخواری آشکار است که به نام قرض‌الحسنه انجام می‌شود.

مکارم شیرازی عنوان کرد: ما چهل سال از انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون در حساس‌ترین شرایط هستیم، اگر مردم متحد نباشند و مسئولان هوشیارتر و بیدارتر از گذشته در مقابل تحریم‌ها قد علم نکنند و استقامت نکنند، دچار مشکل می شویم.

وی اضافه کرد: به همه عرض می‌کنیم در این شرایط سخت دست به دست هم دهند تا از مشکلات عبور کنیم، در گوشه و کنار مشکلات فراوان است و اگر یک دل باشیم و در مقابل فشارها و مشکلات پایداری داشته باشیم و با تدبیر عمل کنیم از این بحران‌ها گذر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی افرادی که تمکن مالی دارند و نیز خیرین محترم باید به کمک نیازمندان و محرومان بشتابند تا باری از مشکلات برداشته شود.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود آحاد ملت را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراخواند و گفت: همه می‌دانیم که در کشور مشکلاتی داریم و البته این مشکلات قابل حل است؛ آمریکایی‌ها با تحریم‌های ظالمانه می‌خواهند مردم را آزمایش کنند که آیا تحریم‌ها مردم را از انقلاب‌شان دور ساخته یا نه؟ و مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ثابت می‌کنند علی‌رغم مشکلاتی که دارند و نسبت به آن اعتراض هم می‌کنند اما عملاً به اسلام، انقلاب و ارزش‌ها وفادار هستند و کاری نمی‌کنند که دشمن خوشحال شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.