مسعود پزشکیان عصر امروز در دومین دوره جشنواره قرآنی فجر که به همت دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد با گرامیداشت ایام فاطمیه و دهه فجر اظهار کرد: انقلاب ما واقعا انفجار نور بود. کار بزرگی بود انجام شد اما آنچه را که خدا گفته باید عمل کنیم که در این مورد لنگ می‌زنیم. حضرت علی (ع) در وصیتنامه خود می‌فرماید مبادا برخی در رابطه با قرآن و عمل به آن از شما سبقت بگیرند اما خدا شاهد است که بعضی‌ها سبقت گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: خداوند صراحتا می‌فرماید برای هر امتی پیامبری فرستادیم که براساس عدالت حکم کند و به او کتاب و ترازو دادیم تا براساس عدالت عمل کند و این مشکلی است که ما امروز در رابطه با عدالت در کل کشور با آن مواجه هستیم. خداوند می‌فرماید یک عده نباید باعث شوند شما عدالت را فراموش کنید؛ چراکه عدالت به تقوا نزدیک است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اگر به دستور خدا عمل کنیم، این مملکت پایدار خواهد بود حالا اسممان هرچه که می‌خواهد باشد. ما اگر انقلاب کردیم به خاطر این ارزش‌ها و این کلمات و این آیات بود اگر مسلمانی به داد مسلمان نرسد، مسلمان نیست. کسی که فریاد بر می‌آورد و می‌گوید «ای مسلمانان» از هر کجا که باشد چپ یا راست یا مسلمان و غیرمسلمان اگر به او پاسخ نگوییم و به فریاد مسلمان نرسیم مسلمان نیستیم خداوند می‌فرماید گردنه‌ها را از زنجیر آزاد کنید و وقتی این کارها انجام شد ایمان آورده‌اید.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز یادآور شد: قرآن دستور داده براساس عدالت و انصاف عمل کنید و این آن چیزی است که هر انسان آگاهی وقتی به دنبال آن می‌رود و آن را می‌شود مجذوب آن می‌شود؛ چراکه بشر به دنبال این آزادگی است ولی ما چقدر با این کلمات و آیات فاصله داریم .

پزشکیان یادآور شد: عیب از مسلمانی ما است، عیب ما هستیم و دین و امامان مشکلی ندارد. می‌گویند سر بریده امام حسین(ع) بر سر نیزه قرآن تلاوت می‌کرد این یعنی امام حسین(ع) برای قرآن شهید شد، لذا این آموزش‌های قرآن را به بچه‌ها و کودکان خود می‌دهیم و روح آنها را با قرآن شکل می‌دهیم، شاید با این‌ها بتوان کاری کرد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی تاکید کرد: همه دنیا جمع شدند و به عراق کمک کردند که ما را ذلیل کند، اما چرا نتوانستند؟ به این دلیل که کسانی که به قرآن اعتقاد داشتند، مبارزه کردند و ما ماندیم تا همان راه را برویم که این از آن شهید شدن سخت‌تر است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمانی که پیامبر همه عربستان را گرفته بود رو به یارانش کرد و گفت خداوند بیامرزد همه آنهایی را که این جهاد اصغر را تمام کردند اما جهاد اکبر را در پیش دارند. یاران به او گفتند یا رسول ما کشته و مجروح دادیم، پس آن جهاد اکبر چیست؟ پیامبر گفت جهاد اکبر آن آینده‌ای است که به این ارزش‌ها عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گول پست و مقام را نخورید و برای خدا کار کنید، آدم راحت می‌تواند بمیرد اما نمی‌تواند از شهرت و قدرت بگذرد و همه این دعواها برای همین است. اگر می‌توانید کاری کنید جلو بیاید و دست به کار شوید چرا یکدیگر را حذف می‌کنید خدمت به مردم که این حرف‌ها را ندارد .

پزشکیان افزود: این است که خون شهدا را هدر می‌دهد. ما باید بدانیم بر دوش کسانی سوار شدیم که همه زندگی‌شان را برای این انقلاب دادند ما وظیفه داریم یاور مظلومان باشیم و صدای کسانی را بشنویم که هیچ کس گوشش به آنها بدهکار نیست خدا به ما کمک کند قران را آنگونه عمل کنیم و شرمنده خون شهدا نشویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.