آیت الله سبحانی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی گفت: نشست و برخاست با عالم و دانشمند دینی نقش بسزایی در ایجاد اخلاص و رفع شک و شبهه در مورد مسائل دینی دارد.

وی با نقل خاطره‌ای از نماز باران آیت الله سیدمحمدتقی خوانساری (ره) تصریح کرد: در سال ۱۳۲۲ که خشکسالی عجیبی به وجود آمده بود و مزارع و باغات قم به کلی خشک شده بودند؛ همه آمدند خدمت آیت الله سیدمحمدتقی خوانساری و از ایشان تقاضای نماز باران کردند که بعد از نماز باران ایشان باران زیادی می‌آید و خیلی از جوانانی که در زمان توده‌ای ها، دچار شک و شبهه در اعتقادات دینی شده بودند، به یقین رسیدند و متوجه شدند که ورای این عالم یک دنیای دیگری نیز وجود دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ایجاد اخلاص از دیگر فواید نشست و برخاست با علما است، خاطرنشان کرد: اخلاص نقش مهمی در آموزه‌های دینی دارد و زندگی علما و بزرگان دینی ما پر است از اخلاص و کار برای خدای متعال، که یکی از این علما مرحوم آیت الله حجت بودند که زهد و اخلاص ایشان میان خاص و عام معروف بود.

سبحانی در پایان با بیان اینکه تعطیل کردن دروس در روزهای بین دو تعطیلی یک بدعت در حوزه شده است تاکید کردند: روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه درس اینجانب برقرار است و بنایی بر تعطیلی درس در این روز نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.