رئیس سازمان صداوسیما ظهر سه شنبه (۱۶ بهمن ماه) در منزل علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت کشورمان حضور یافت و درگذشت همسر او، مرحومه فاطمه بیات را به این چهره ماندگار تسلیت گفت.

در این دیدار که مرتضی میرباقری معاون سیما و محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما هم عبدالعلی علی‌عسکری را همراهی می‌کردند، رئیس رسانه ملی از درگاه خداوند تعالی برای آن مرحومه، طلب رحمت و مغفرت برای استاد علی نصیریان طول عمر با عزت آرزو کرد.

دکتر علی عسکری، علی نصیریان را از مفاخر هنر ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که او همچنان در مسیر هنر و بازیگری بدرخشد.

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه تجربیات استاد نصیریان گوهری گرانبها برای مدیران عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است خطاب به این چهره ماندگار گفت: من خاضعانه از شما خواهش می‌کنم هرگاه نکته یا مطلبی درباره آثار رسانه ملی بویژه در حوزه فیلم و سریال و تله تئاتر داشتید به بنده و همکارانم منتقل کنید تا بتوانیم آثاری با کیفیت تر تولید کنیم.

علی‌عسکری به تلاش رسانه ملی برای تولید فیلم و سریال با موضوعات مؤثر و به‌روز اشاره و تصریح کرد: همان طور که می‌دانید ما هرشب حداقل سه سریال روی آنتن تلویزیون داریم و تلاشمان بر این است که مخاطبان را راضی نگه داریم اما مطمئنیم تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و در این عرصه به راهنمایی‌ها و نقادی شما و دیگر استادان این عرصه احتیاج داریم.

رئیس رسانه ملی با تشکر از تلاش‌های علی نصیریان در طول سالیان متمادی در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: از اینکه هنوز به صورت فعال در عرصه مجموعه‌های تلویزیونی حضور دارید بسیار خوشحالم و امیدوارم مجموعه تلویزیونی که برای رمضان سال آینده روی آنتن خواهد رفت با حضور شما یکی از سریال‌های ماندگار تلویزیون شود.

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی هم با اشاره به سوابق درخشان علی نصیریان در عرصه بازیگری گفت: آقای نصیریان از جمله ستارگان عالم بازیگری ماست که واقعاً در هر مجموعه که حاضر می‌شود اثرگذاری مشهودی دارد و برای همین هم هست که چهره ماندگار این عرصه لقب گرفته است.

معاون سیما با تشکر از حضور علی نصیریان در یکی از مجموعه‌های رمضانی سال ۹۸ تلویزیون به تلاش رسانه ملی برای گرم کردن عرصه تولیدات فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی اشاره و تصریح کرد: تا قبل از دو سال پیش وضع تولید سریال‌های ما وضع خوبی نبود و بسیاری از کارگردان‌ها و تهیه کنندگان و دیگر افراد مؤثر مجموعه تولید فیلموسریال ما بیکار بودند و از آن زمان سعی کردیم تنور تولید را داغ کنیم و تا امروز مجموعه‌های مختلفی یا تولید شدهاند یا درحال تولید هستند و خود شما به عنوان استاد بازیگری می‌دانید این کار بسیار سختی بود.

علی نصیریان هم ابراز تشکر از دکتر علی عسکری و همراهان، حضور آنها را در خانه خود، تسلی خاطر دانست و گفت: همسرم که شصت سال با هم زندگی کردیم، نامش فاطمه بود و خدا بسیار دوستش داشت که در ایام فاطمیه رفت.

چهره ماندگار عرصه سینما و تئاتر و تلویزیون با اشاره به عاشقانه بودن زندگی‌اش با همسرش فاطمه بیات فراق او را بسیار سنگین توصیف کرد و افزود: خدا امام خمینی را رحمت کند که می‌گفت غم نزدیکان انسان بسیار سنگین و سخت است واقعاً همین طور است ما آنقدر به هم وابسته بودیم که وقتی سفری به امریکا داشتیم و فهمیدند که ما حدود شصت سال است با هم زندگی می‌کنیم پرسیدند شما در فرهنگتان چیزی به نام طلاق ندارید؟ هر دو خندیدیم و گفتیم که نه برای ما دو نفر این واژه اصلاً شناخته شده نیست.

این استاد بازیگری در این دیدار به مسائل هنری هم اشاره کرد و از اهمیت بیان مسائل مردم در آثار نمایشی گفت و تاکید کرد اگر اثری، حرف دل مردم را بزند و دغدغه مردم را داشته باشد، اثرگذار خواهد بود و ما باید سعی کنیم با دیدی طبیبانه حرف‌ها و دردهای مردم و جامعه را بیان کنیم.

علی نصیریان بازیگران، کارگردان‌ها، نویسندگان و تهیه‌کنندگان را همچون پزشکان دانست و افزود: همچنان که پزشکان جسم را جراحی می‌کنند و غدد کثیف درون انسان‌ها را از بدن بیرون می‌کنند ما هم جراح روح جامعه و انسان‌ها هستیم و باید عفوت ها و غدد عفونی جامعه را جراحی کنیم و روح امید را در میان مردم بدمیم.

این چهره ماندگار هنر کشور با تشکر از تولیدات سازمان صداوسیما در حوزه فیلم و سریال تاکید کرد: من خواهش می‌کنم در کنار تعدد تولیدات به کیفیت آنها هم توجه ویژه کنید و سعی کنیم آثاری تولید کنید که دغدغه مردم باشد.

علی نصیریان با اشاره به اهمیت تئاتر در عرصه بازیگری و سیما و تلویزیون افزود: خواهش می‌کنم به مقوله تله تاترتوجه کنیم الان برخی اوقات می‌بینم که هنوز تله تئاترهای قدیمی ما از تلویزیون پخش می‌شود ما باید به فکر تولیدات جدید در این حوزه باشیم و البته می دانم که شما مضایق مالی دارید اما با همین بودجه اندک هم به این حوزه توجه کنید.

نصیریان که این روزها در حال بازی در سریال «برادر جان» به کارگردانی محمدرضا آهنج است، گفت: با وجود تألماتروحی و جسمی، حتماً به حضورم در این سریال ادامه می‌دهم چرا که معتقدم این سریال از معدود سریال‌هایی خواهد بود که دغدغه مردم را در حوزه‌هایی خاص بیان می‌کند و قطعاً اثر خود را می‌گذارد.

علی نصیریان که در جشنواره فیلم فجر امسال هم در فیلم «مسخره باز» همایون غنی زاده بازی کرده است گفت: به نظرم این کارگردان جوان بسیار در کارش موفق بوده است و من وقتی فیلم را دیدم به او گفتم بسیار فراتر از فیلم نامه این فیلم را ساخته و به اصطلاح درآورده است و واقعاً جای تبریک به او دارد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه باید در عرصه هنر و فیلم و سینما به جوانان توجه ویژه شود، گفت: هر چقدر به این نیروهای جوان توجه و به آنها اعتماد کنیم آثاری فاخرتر را در این عرصه شاهد خواهیم بود.

در پایان این دیدار علی‌عسکری با یادآوری ۱۵ بهمن، روز تولد علی نصیریان و تسلیت مجدد درگذشت همسر او، با تقدیم لوح و هدایایی از این هنرمند کشورمان تقدیر کرد.

57825831

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.