حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شب گذشته (شنبه - ۱۳ بهمن) در آئین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم اظهار کرد: تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که در کشورهای قدرتمند انجام می‌شود، حاکی از آن است که در ۴۰ سال گذشته موضوع انقلاب اسلامی اذهان مقام‌های آمریکایی از جمله وزیر دفاع، رئیس پنتاگون و مشاور امنیت ملی و مؤسسه‌های پژوهشی و مطالعاتی کشورهای غربی، اروپایی و منطقه را مشغول کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های نظام اسلامی موجب هراس و وحشت دشمنان شده و انقلاب اسلامی بزرگترین دغدغه و نگرانی ابرقدرت‌ها و اذناب آن‌ها است، ادامه داد: اگر دشمنان اسلام مدعی هستند که جمهوری اسلامی تحولی ایجاد نکرده و در حال از پا درآمدن و نیز ناتوان در حل مشکل‌ها است، این‌همه وقت‌گذاشتن و دغدغه‌مند بودن نمی‌خواهد؛ در حالی که ترامپ وقتی می‌خواهد بخوابد همه نگرانی‌اش انقلاب اسلامی است. توئیتی درباره ایران می‌گذارد و دوباره صبح این کار را تکرار می‌کند، پس این نشان می‌دهد که انقلاب ایران تحول ایجاد کرده است.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه آمریکا با لغو قرارداد برجام، آبروی ملت و دولت خود را برد، تصریح کرد: من خطاب به دولت‌مردان آمریکایی می‌گویم که در دنیا کسی شما را قبول ندارد و حیثیتی هم برای‌تان باقی نمانده است. پس اگر با امضای برجام، فکر می‌کنید معامله بدی انجام دادید، آدم هرچند که معامله بد باشد زیر آن نمی‌زند، بلکه می‌گوید اشتباه کردم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: حال که در برابر همه دنیا، برجام را به ضرر خود دانستند و اگر ترامپ زیر برجام زده به ضرر خودش است و حالا اگر برجام را پاره کرده، چرا هر روز این موضوع را به زبان می‌آورد؟ دلیلش این است که انقلاب اسلامی شجره طیبه و درخت تنومند و پرثمر است و ترامپ این را می‌بینند. امروز دنیا با قدرت تمدن‌ساز و هماوردی به نام ایران مواجه است.

وی تاکید کرد: ما در منطقه که نمی‌توانیم به کسی کمک کنیم، چرا که توان اقتصادی چندانی نداریم اما امریکا که ۱۶ میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است، سربازانش شبانه منطقه را ترک کرده‌اند. اگر این اتفاق به وسیله انقلاب افتاده، دلیلش این است که انقلاب ما قدرت فرهنگی، دینی، مردمی و علمی ایجاد کرده است. ما در طی ۴۰ سال گذشته سریع‌ترین کشور در موضوع رشد علم بوده‌ایم. رکورد رشد علمی در سال را زده‌ایم. اینها واقعیت است و دشمن به آن اعتراف می‌کند و از این پیشرفت‌ها می‌ترسد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: دشمن از شعار نمی‌ترسد، او دنبال آمار واقعی است و از این می‌ترسد که مؤسس این حرکت بزرگ، حوزه است و حالا تبدیل به درخت بزرگ و تنومندی شده است که مکتب قم نهالش را کاشت و با تلاش مراجع و فیلسوفان این انقلاب به بار نشست و تداوم پیدا کرد. پس انقلاب مقتدر است و این حرکت تداوم خواهد داشت. امروز نیز وقت آن است که ضعف‌ها را اصلاح کنیم و نکته اساسی این است که مشکلات کشور داخلی است و توان حل آن را داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.