کاخ کرملین روسیه جمعه (۱۲ بهمن) اعلام کرد که رؤسای کشورهای ضامن روند آستانه در سوچی ماه آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کاخ کرملین در مورد این نشست که قرار است چهاردهم فوریه (۲۵ بهمن) در شهر ساحلی سوچی بین ایران، روسیه و ترکیه برگزار شود، اعلام کرد که، «رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، به صورت جداگانه با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود در حاشیه نشست سوچی دیدار خواهد کرد».

ایران، روسیه و ترکیه از سال ۲۰۱۶ برای کاهش درگیری در سوریه و بازگشت ثبات به این کشور سلسله‌ نشست‌هایی موسوم به نشست آستانه در پایتخت جمهوری قزاقستان برگزار کردند.

از جمله نتایج این نشست‌ها، توافق کشورهای سه گانه بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش در مناطقی از سوریه بود که منجر به پاکسازی مناطق قابل توجهی از سوریه و به تبع آن بازگشت امنیت و ثبات به این مناطق شد.

کاخ کرملین همچنین در مورد اوضاع ونزوئلا نیز اعلام کرد که پوتین به همراه شورای امنیت ملی روسیه اوضاع در این کشور آمریکای لاتین را بررسی و هرگونه دخالت خارجی در ونزوئلا را محکوم می‌کند.

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال اقدام «خوان گوایدو»، رئیس مجمع ملی ونزوئلا در معرفی خود به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور، از وی اعلام حمایت کرده و او را رئیس جمهور «قانونی» ونزئولا به رسمیت شناختند.

در مقابل، روسیه، ایران، ترکیه و مکزیک از «نیکلاس مادورو»، به عنوان رئیس جمهور منخت مردم ونزوئلا اعلام حمایت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.