به گزارش  بلومبرگ، توییت‌های روز گذشته ترامپ در انتقاد به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با واکنش‌های زیادی از سوی مقامات آمریکایی مواجه شد.

«چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا در نامه‌ای به «دن کوتس» رئیس اطلاعات ملی ایالات متحده، اظهارات ترامپ را «فوق‌العاده نامناسب» توصیف کرد.

وی در نامه خود نوشت: «اظهارات ترامپ اعتماد عمومی را از بین می‌برد و تلاش‌های دولت ایالات متحده برای حفاظت از امنیت ملی ما را تضعیف خواهد کرد.

شومر از کوتس خواسته تا به رئیس‌جمهور در مورد عدم دخالت در امور اطلاعاتی را تذکر دهد.

وی هم چنین از مقام‌های مسئول مانند مدیر اف‌بی‌آی و مقام‌های سیا خواست که در جلسه‌ای فوری با رئیس‌جمهور او را در مورد حقایق و اطلاعات خبری که پایه‌ای برای ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی است، آموزش دهند.

گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و پایبندی این کشور به برجام روز سه‌شنبه به اطلاع سناتورهای ایالات متحده رسید. بر اساس این گزارش مسئولان اطلاعاتی آمریکا تصریح کرده‌اند که ایران تاکنون از برجام عدول نکرده‌ است اما اگر تهران به منافع تجاری مورد نظر خود نرسد احتمالا از برجام خارج خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته با انتشار انتشار توییت‌هایی از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا انتقاد کرد و مدعی شد که آنها ایران و خطراتش را نادیده می‌گیرند. وی همین‌طور از این سازمان‌ها به عنوان سازمان‌هایی خام و منفعل یاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.