در حالی شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی از قصد خوآن گوآیدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و رهبر مخالفان در این کشور برای تعیین سفیری برای کشورش در اراضی اشغالی خبر داد که تل‌آویو روز یکشنبه رسماً گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

به گزارش سایت خبری النشره، برخی چهره‌های نزدیک به گوآیدو اظهار کردند، تعیین سفیر در اسرائیل در چند روز آینده انجام خواهد شد و این اقدام در چارچوب تعیین نمایندگان دیپلمات اپوزیسیون ونزوئلا در کشورهایی که گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند، انجام می‌شود.

همچنین این منابع با اشاره به اینکه بیش از یک دهه است که میان ونزوئلا و اسرائیل روابط دیپلماتیکی وجود نداشته است، فاش کردند، رایزنی‌ها با اسرائیل مستقیم نبوده بلکه از طریق آمریکا انجام شدند.

منابع یاد شده افزودند: ماریا ماچادو، رهبر برجسته اپوزیسیون ونزوئلا اظهار کرد: اپوزیسیون به از سرگیری روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل امیدوار است.

او همچنین از شهروندان یهودی که ونزوئلا را ترک کرده‌اند، خواست پس از موفقیت مخالفان در برکناری نیکولاس مادورو برای کمک به بازسازی دوباره کشور به ونزوئلا بازگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.