اداره کل نیروهای مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان با صدور اطلاعیه‌ای به اظهارات ایگور زوبوف، معاون وزیر کشور روسیه مبنی بر انتقال تروریست‌های داعش از پاکستان به مرز تاجیکستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی تاجیکستان، در این اطلاعیه آمده است: نیروهای مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان بر وضعیت مرزهای مشترک کشور با افغانستان نظارت فعال داشته و از هر گونه اتفاقی آگاه هستند. حضور عناصر گروه تروریستی داعش در مرزهای مشترک دو کشور مشاهده نشده است.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است که نیروهای مرزبانی تاجیکستان جهت مقابله با حمله احتمالی در مرزهای این کشور از آمادگی‌های لازم برخوردار بوده و نیازی به تقویت نیروهای مرزبان در حال حاضر وجود ندارد.

در پایان این اطلاعیه همچنین تصریح شده که همکاری گسترده در این زمینه میان دوشنبه و کابل وجود دارد و در صورت نیاز تدابیر فوری از سوی تاجیکستان اتخاذ خواهد شد.

پیش‌تر آندری نوویکوف، رئیس مرکز مقابله با تروریسم کشورهای مستقل همسود اعلام کرد که تروریست‌های داعش در حال دستیابی به یک پایگاه جدید برای استقرار نیروهای خود در نزدیکی مرزهای روسیه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت، این اقدام از سوی تروریست‌های داعش در پی از دست دادن پایگاه‌هایشان در عراق و سوریه صورت گرفته است.

ایگور زوبوف، معاون وزیر کشور روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد، هلیکوپترهایی که بدون نام و نشان و پرچم هستند اقدام به انتقال تعداد زیادی از تروریست‌های داعش از پاکستان به مرز با تاجیکستان، نزدیک مرزهای جنوبی روسیه کرده‌اند. پاکستان و تاجیکستان با منطقه کریدور واخان افغانستان از هم جدا می‌شوند.

به گفته این مقام روس، شاید این تروریست‌ها به دنبال آماده سازی برای انجام اقداماتی هستند که ممکن است بر روسیه نیز اثر بگذارد.

سال گذشته میلادی، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که هلیکوپترهای آمریکایی رهبران داعش را از چند منطقه در استان دیرالزور به شمال شرق این کشور منتقل کردند اما ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا این گزارش را رد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.