وی سکوت اخیرش را نبود مناسبت خاص در دو ماه اخیر عنوان کرد و گفت: ما ملزم نیستیم تا به شایعات پاسخ دهیم.

حدود دو هفته پیش برخی منابع غیررسمی در شبکه های اجتماعی مدعی شدند که دبیرکل حزب الله سکته کرده و به بیمارستان منتقل شده است؛ این ادعا توسط برخی رسانه های صهیونیستی نیز دامن زده شد.

دبیرکل حزب الله گفت که در ماه آینده در سه مناسبت مختلف سخنرانی خواهد کرد.

نصرالله یکی دیگر از دلایل سکوتش را عملیات رژیم صهیونیستی موسوم به «سپر شمال» در مرز با لبنان برای کشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله، عنوان کرد و گفت: ما در حزب الله گذاشتیم تا اسرائیلی ها هرچه می خواهند درباره این عملیات سخن بگویند.

وی افزود: عملیات سپرشمال به رغم اعلام اسرائیل تمام نشده است و حفاری ها هنوز ادامه دارد.

دبیرکل حزب الله وجود تونل ها در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را تایید کرد اما گفت: ملزم نیستیم که اعلام کنیم که چه کسی و چه زمانی آنها را حفر کرده چرا که ما به سیاست «ابهام سازنده» متکی هستیم.

نصرالله افزود: برای ما جای تعجب داشت از اینکه اسرائیلی ها در کشف تونل ها تاخیر داشتند.

دبیرکل حزب الله این تونل ها را قدیمی عنوان کرد و گفت که یکی از آنها مربوط به ۱۳ سال پیش است و این مساله شکست اطلاعاتی اسرائیل را نشان می دهد.

وی ادامه داد: یکی از تونل های قدیمی در مناطق اشغالی فلسطین قرار دارد.

نصرالله در همین حال گفت که مساله ادامه وجود تونل ها باید مبهم باقی بماند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به این گفته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این تونل ها برای ورود نیروهای حزب الله به شهر «الجلیل» (در مناطق اشغالی) حفر شده گفت: این سخن به نفع ما بود و نشان داد که ما صادق هستیم.

وی اقدامات رژیم صهیونیستی همچون مانورهای اخیر در مرز با لبنان را نشان دهنده ترس آنها از عملیات احتمالی الجلیل (ورود نیروهای حزب الله به این شهر در جنگ احتمالی آینده) و آمادگی برای مقابله با آن دانست.

نصرالله تصریح کرد: نتانیاهو با ایجاد ترس و هراس در دل های شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی، به نفع ما کار کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: عملیات سپر شمال به ما در جنگ روانی کمک کرد به رغم آنکه موضوع تونل ها نیاز به این همه تبلیغات نداشت. 

وی افزود: آیا حزب الله برای ورود رزمندگانش به شهر الجلیل تنها به ۴ تونل متکی است. هر عملیاتی به سمت الجلیل به کل محدوده مرزی نیاز دارد و در صورت وقوع جنگ ما این کار را خواهیم کرد. آنها نخواهند فهمید که ما از کجا وارد الجلیل می شویم. در صورتی که به لبنان تجاوز صورت بگیرد این اتفاق خواهد افتاد.

نصرالله با بیان اینکه ورود به الجلیل بخشی از نقشه حزب الله در جنگ احتمالی است، تصریح کرد: عملیات الجلیل محدود به تونل ها نخواهد شد و نتانیاهو چطور فکر می کند که همه آنها را تخریب کرده است؟

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که برای دفاع از کشورمان حق داریم که همه اقدامات دفاعی را به دور از نگاه دیگران انجام بدهیم.

وی گفت: ما از سال ها توانایی اجرای عملیات الجلیل را داشتیم و این مساله پس از تجربه ما در سوریه سهل تر شده است.

نصرالله افزود: اگر اسرائیل به ما حمله کند ما پشیمانش خواهیم کرد چرا که هزینه تجاوز بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می کنند.

وی گفت : همه گزینه های مقاومت و محور مقاومت روی میز است و هر آنچه عقل و حکمت و شجاعت اقتضا می کند انجام خواهیم داد.

دبیرکل حزب الله در عین حال گفت که مقاومت وارد موضوع تعیین مرزها نمی شود و این مساله در حوزه کار دولت لبنان است.

نصرالله با اشاره به ساخت دیوار حائل از سوی رژیم صهیونیستی در مناطق مورد اختلاف مرزی با لبنان گفت: در موضوع دیوار ما پشت دولت و ارتش ایستاده ایم و باید منتظر اقدامات آنها بمانیم تا اقدام مقتضی را انجام دهیم.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: هر تجاوزی را که از سوی اسرائیل چه به صورت جنگ یا ترور علیه عناصر حزب الله در لبنان و سوریه صورت بگیرد، پاسخ خواهیم داد. 

وی افزود: هر عملیاتی که اهداف مشخصی را هدف قرار می دهد به دنبال تغییر قواعد درگیری است و ما هم بر همین اساس با آن روبرو می شویم. 

نصرالله به اسرائیلی ها هشدار داد که مواظب باشند که نتانیاهو در نتیجه بلندپروازی هایش مرتکب اشتباه نشود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که مقاومت لبنان و محور مقاومت آماده پاسخ به هر تجاوزی است.

وی وقوع جنگ علیه لبنان را بعید دانست اما در عین حال گفت که ممکن است این اشتباه در سوریه یا غزه به وقوع بپیوندند.

نصرالله تصریح کرد: ما با هر عملیات فراگیر دشمن همچون جنگ رفتار خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تحولات غزه گفت: از نظر روحیه مردم غزه آماده اند و بویژه بعد از پیروزی اخیر نشان دادند که اهل مسامحه نیستند. 

وی افزود: غزه برای پاسخ نظامی به هر گونه تجاوز آماده است و تحت شرایط مختلف از این مساله چشم پوشی نمی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.