یک هیأت از وزرای سعودی دیشب با «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان دیدار کرد.

هیأت سعودی متشکل از «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری، «نبیل بن محمد العامودی» وزیر حمل‌ونقل و «احمد بن عبدالعزیز قطان» وزیر امور کشورهای آفریقایی است.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان سعودی(واس)، وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در این باره گفت که سفر هیأت سعودی بنا به دستور پادشاه سعودی و برای تقویت روابط اقتصادی با سودان و افزایش مبادلات تجاری، صورت گرفت.

وی از یک طرح کاری و سفر آیت بازرگانان سعودی به سودان خبر داد و گفت که ملک سلمان تأکید کرده است که امنیت سودان، بخشی از امنیت و ثبات عربستان سعودی است.

این مقام سعودی همچنین بر حمایت از سودان تأکید کرد و گفت که ریاض بیش از ۲۳ میلیارد دلار به عنوان وام جهت حمایت از پروژه‌های عمرانی در سودان ارائه کرده است.

این اظهارات مقام سعودی در حالی است که سودان از بیش از یک ماه قبل شاهد برگزاری تظاهرات‌ در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع اقتصادی است در حالی‌که عدم وفاداری عربستان سعودی به وعده‌های کمک مالی خود به سودان در ازای مشارکت نظامیان آن در جنگ علیه یمن، یکی از عوامل بحران اقتصادی در این کشور است.

هفته گذشته البشیر پس از گذشت یک ماه از اعتراضات در سودان، در سفری دو روزه به قطر رفت تا حمایت این کشور برای سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی سودان را جلب کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.