رویترز، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا با نوشتن نامه‌ای به ترامپ از او خواسته‌اند تا با بازگشایی و فعال کردن زندان گوانتانامو، مجرمان گروه‌های تروریستی از جمله داعش را به این زندان انتقال دهد.

این نامه که توسط برخی سناتورهای جمهوری‌خواه از جمله تد کروز، تام کاتن، مارکو روبیو و جان کورنین امضا شده از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد که انتقال نیروهای بازداشتی داعش به گوانتانامو را مورد تاکید و بررسی قرار دهد.

نمایندگان امضا کننده این نامه همچنین به حدود ۷۰۰ عضو داعش در شمال سوریه اشاره کرده‌اند که توسط نیروهای ائتلاف آمریکا با همکاری نیروهای کرد یگان‌های دموکراتیک سوریه بازداشت شدند و عدم آزادی و انتقال آنان به زندان گوانتانامو را ضروری دانسته‌اند.

به گفته نمایندگان جمهوری‌خواه اگر به این زندانیان فرصت داده شود علیه دیگران سلاح به دست می‌گیرند و تلاش می‌کنند که به اروپا و آمریکا نفوذ کرده و حملات تروریستی علیه شهروندان انجام دهند، مانند حوادثی که در فرانسه و بلژیک رخ داد.

بازداشتگاه گوانتانامو  واقع در پایگاه نیروی دریایی خلیجی به همین نام و در جنوب شرقی کوبا قرار دارد. این زندان از سال ۱۹۰۳ در اجاره نیروی دریایی آمریکا بوده و اگرچه پس از انقلاب کوبا در دهه ۱۹۵۰، دولت آن کشور خواستار لغو این اجاره نامه شد، اما آمریکا با این درخواست موافقت نکرده است. انتقادات به شکنجه و بدرفتاری مرگبار با زندانیان در این مکان توسط افکارعمومی جهانی منجر به تعطیلی این زندان در سال ۲۰۰۹ شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.