آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی همایش بین المللی امام رضا (ع) که در دفتر معظم معظم له برگزار شد، اظهار داشت: باید در کنار سیره اهل بیت (ع) افراد متخصص درعرصه مناظره تربیت شوند تا بتوانند سخنان حق دین و تشیع را منتقل کنند.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی در برابر شبه افکنی دشمن تصریح کرد: دشمن درجنگ نظامی نتوانسته کاری انجام دهد ولی از طریق شبهه افکنی وارد شده و به مقابله با دین می‌پردازد و ما هم نباید ساکت باشیم.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: امروز باید فقه مناظره ای برگزار و راه انداز شود تا ازاین طریق به فقه حنبلی و شافعی با استفاده از منابع غنی اهل بیت (ع) و فقه آل الله پاسخ قاطعی دهیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: مناظره با سایر ادیان مسئله قرآنی، تاریخی و دینی و یکی از راه‌های مواجه با مخالفان است و در این رابطه شیعه بسیار غنی است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه برای حقانیت شیعه باید مناظراتی مستمر برگزار شود، ادامه داد: امروز دشمنان تحت عنوان مراکز علمی شبانه روز در حال تخریب مسائل ارزشی و عقیدتی دین واسلام هستند و نباید دراین مسائل ساکت باشیم بلکه با تمام قوا به میدان آمده و اجازه خودنمایی ندهیم.

وی با بیان اینکه شیعه منابع غنی زیادی برای مقابله با شبه افکنی دشمن دارد، افزود: یکی از این منابع کتاب الاحتجاج مرحوم طبرسی است که این کتاب بسیار جامع است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کتاب‌هایی که منبع خوبی برای پاسخگویی به شبهات دینی دشمن است کتاب الغدیر است، این کتاب اثر بسیار غنی و فاخر است و متأسفانه از این کتاب‌ها غفلت کردیم و استفاده نکردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.