سریال «نهنگ آبی» نخستین تجربه کارگردانی فریدون جیرانی برای شبکه نمایش خانگی است که از شهریور ۹۷ فیلمبرداری آن آغاز شده و پخش آن از بهمن آغاز خواهد شد؛ پروژه‌ای که مانند بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها با حواشی متفاوتی رو به‌رو بوده و از مراحل پیش تولید، شایعه‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. در آستانه انتشار این سریال، فریدون جیرانی با انتشار ویدیویی در فضای مجازی به پاپاراتزی دردسرساز برای پشت صحنه سریال «نهنگ آبی» اعتراض کرده و از مدیران سایت آپارات خواسته است تا مانع انتشار ویدیوهای این پاپاراتزی شوند.

جیرانی در این ویدیو ضمن اعتراض به رفتار این شخص که خود را در  فضای مجازی پاپاراتزی سینمای ایران معرفی کرده است و با فیلمبرداری مخفیانه از پشت صحنه سریال «نهنگ ابی» آرامش بازیگران و تیم تولید را بر هم زده است.

«نهنگ آبی» پروژه‌ای سی قسمتی با بازی بازیگرانی از جمله لیلا حاتمی، مصطفی زمانی، ساعد سهیلی، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، مجید مظفری، فرهاد آئیش، حسین یاری، پریوش نظریه، الهام کردا، ستاره پسیانی و دیبا زاهدی است.

«نهنگ آبی» را بهرام توکلی نوشته است و سعید ملکان تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. این سریال داستانی عاشقانه و معمایی شامل اتفاق‌های روز جامعه را روایت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.