آناتولی نوشت،‌ دفتر اتحادیه اروپا در سرزمین‌­های اشغالی با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد که ادعاهای گروه­‌های اسرائیلی مبنی بر حمایت اتحادیه اروپا از تحریک،‌ تروریسم و نادیده گرفتن دشمنی­‌ها، بی‌پایه و اساس و غیر قابل قبول است.  

وزارت امور استراتژیک رژیم صهیونیستی امروز با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا بر خلاف سیاست ظاهری آن، در دوره ۲۰۱۸- ۲۰۱۷  میلیون­‌ها یورو به نهادهای خصوصی که به دنبال تحریم اسرائیل هستند، پرداخت کرده است.

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌­ای اتهامات رژیم صهیونیستی را رد و تأکید کرد که انتخاب پروژه­‌های سازمان­‌های خصوصی توسط این اتحادیه بر اساس معیارهای شفافیت بین‌المللی صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «موضع اتحادیه اروپا در قبال جنبش تحریم اسرائیل و بازپس‌گیری سرمایه­‌های واگذار شده به آن  تغییر نکرده است. ما با هر نوع تلاشی برای طرد اسرائیل مخالف بوده و از موضوع تحریم و تأمین مالی فعالیت­‌های مخالف آن حمایت نمی­‌کنیم».

اسرائیل بارها از اتحادیه اروپا خواسته است که حمایت از سازمان­‌های غیردولتی فلسطینی و اسرائیلی را که برای کشف و افشای جنایت­‌های میدانی در سرزمین­‌های فلسطینی فعالیت می­‌کنند، متوقف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.