بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هشدار داد که اگر شورای امنیت تدابیری برای جلوگیری از تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اتخاذ نکند، سوریه دفاع از خود و تلافی حملات این رژیم به فرودگاه بین المللی دمشق را با حمله مقابله به مثل علیه فرودگاه تل آویو، حق قانونی خود می داند.

وی در نشست شورای امنیت در باره وضعیت خاورمیانه گفت: گزارش «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل به منطقه خاورمیانه به عمد جنایات رژیم صهیونیستی و اقدام های سرکوبگرانه آن را علیه ساکنان جولان اشغالی سوریه نادیده گرفته است.

الجعفری گفت: وقت آن رسیده است که شورای امنیت تدابیر لازم را برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اتخاذ کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که بازگرداندن جولان اشغالی، حق دائمی برای سوریه است و این حق قابل مذاکره نیست و مشمول مرور زمان نیز نخواهد شد و حق سوریه در این زمینه از بین نخواهد رفت.

وی حملات و تجاوز دشمن صهیونیستی علیه سوریه را ناشی از حمایت های همه جانبه و نامحدود برخی اعضای دائم شورای امنیت از این رژیم نامشروع و کوتاهی شورای امنیت در انجام وظایفش دانست.

الجعفری تاکید کرد که تلاش های رژیم اشغالگر قدس برای تغییر وضعیت جولان اشغالی سوریه، به شکست خواهد انجامید و حق قانونی و حاکمیت سوریه بر جولان به هیچ وجه فراموش نخواهد شد.

نماینده سوریه تاکید کرد: ادامه اشغال و ساخت شهرک های صهیونیست نشین و تعرض رژیم صهیونیستی به آرمان فلسطین عامل اصلی بی ثباتی در منطقه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.