تیم ملی قطر با یک گل موفق به شکست عراق شد و توانست مجوز حضور در جمع هشت تیم پایانی جام ملت‌های آسیا را به دست بیاورد.

قطری‌ها مطابق انتظارات هجومی‌تر از رقیب خود عمل کردند و خیلی زود توسط معز علی دروازه عراق تهدید شد اما باز نشد. در ادامه معز از خط دفاع عراق عبور کرد و به  جلال حسن رسید اما دروازه‌بان عراق به خوبی فضا را بست تا علی اقدام به گرفتن پنالتی کند اما داور، فریب تمارض این بازیکن را نخورد.

عراق بعد از پشت سر گذاشتن دقایق نخست بازی، مسلط بر بازی شد و تا دهانه دروازه قطر هم پیش رفت ولی در زدن گل ناکام بود. در اواخر نیمه نخست، همام طارق بدون برخورد با بازیکنی، مصدوم شد و در عین تعجب بازیکنان و هواداران عراقی از زمین خارج شد.  در اواخر نیمه دوم سانتر عبدالکریم حسن بعد از برخورد به بدن بازیکن عراقی، تغییر مسیر داد به دیرک عمودی دروازه جلال حسن برخورد کرد و گل نشد تا عراقی‌ها نفس راحتی بکشند.

با شروع نیمه دوم، قطری‌ها توسط اکرم عفیف صاحب موقعیت تک به تک با جلال حسن شدند اما عفیف توپ را به راحتی از دست داد. در ادامه بسام راوی از روی ضربه ایستگاهی توانست دروازه جلال حسن را باز کند و نخستین گل قطر و این بازی را به نام خود ثبت کند.

بعد از مصدومیت همام طارق، حسینی که به جای او وارد زمین شده بود هم مصدوم شد تا محمد داود، بازیکن ۱۸ ساله عراقی‌ها وارد زمین شود و قدرت هجومی تیمش را دو چندان کند ولی قطری‌ها دست بردار نبودند و یک بار دیگر دروازه عراق با خطر جدی روبرو کردند اما این بار جلال حسن مقابل عنابی‌ها مقاومت کرد.

قصه پر غصه عراق در این بازی ادامه داشت و سومین تعویض کاتانچ هم منجر به بیرون رفتن بازیکن مصدوم این تیم یعنی علاء علی و ورود ربین سولاکا به زمین شد. عراق برای جبران گل خورده، فشار حملات خود را در اواخر بازی دو چندان کرد و تا باز کردن دروازه سعد الشیب هم پیش رفت ولی این اتفاق رخ نداد. در پایان بازی هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا قطر ضمن صعود به مرحله بعد، همانند شاگردان کی‌روش، بعد از گذشت چهار بازی، گلی را دریافت نکرده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.