تیم ملی فوتبال ایران با ارائه نمایش بی نقص در مرحله گروهی و بدون گل خورده به دور بعدی صعود کرده و در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر عمان به میدان رفته است. شاگردان کارلوس کی روش که بازی به بازی پیش رفته و امید هواداران ایرانی هستند با ارائه یک مسابقه حساب شده می‌توانند جواز صعود به دور بعدی را مقابل شاگردان پیم فربیک کسب کنند.

گزارش این مسابقه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

ورزشگاه: محمد بن زاید / ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ / تماشاگر:

داور: سزار آرتورو راموس

اخطار: سیدمجید حسینی(۱) از ایران

 

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب عمان

محمد المسلمی، رائد ابراهیم، سعد سهیل، احمد کانو، خالد البریکی، جمیل الیحمدی، محسن الغسانی، علی البوسعیدی، فائز الرشیدی، صلاح الیحیایی و حارب السعدی

سرمربی: پیم فربیک

 

دقایق حساس و حواشی بازی

 

برترین اتفاق بازی تا اواسط نیمه اول مهار استثنایی بیرانوند بود

دقیقه ۲۵: پاس دقیق آزمون به مهدی طارمی در موقعیت مناسبی برای گلزنی رسید اما ضربه او کم دقت بود و از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۲۴: ضربه رائد ابراهیم روی پای دژاگه در محوطه جریمه عمان از سوی داور مسابقه خطا اعلام نشد و بازی ادامه یافت.

دقیقه ۱۹: ارسال خطرناک اشکان دژاگه به سمت دروازه عمان با ضربه جهانبخش همراه شد اما با واکنش سریع مدافعان توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۱۷: سانتر الیحمدی روی دروازه ایران با دخالت به موقع امید ابراهیمی دفع شد.

دقیقه ۱۲: ضربه علیرضا جهانبخش پس از برخورد به مدافعان عمان در دستان الرشیدی قرار گرفت؛ پس از پنالتی عمان جریان بازی توسط بازیکنان ایران کنترل می‌شود و اکثر حملات از سوی شاگردان کی روش شکل می‌گیرد.

حسرت بازیکنان عمان پس از مهار دیدنی بیرانوند

دقیقه ۴: سردار آزمون با پاس مهدی طارمی پشت محوطه جریمه عمان با شوتی محکم شانس گلزنی خودش را امتحان کرد که ضربه او خارج از چارچوب بود و راهی اوت شد.

دقیقه ۲: احمد کانو کاپیتان عمان ضربه پنالتی را به سوی دروازه ایران روانه کرد و علیرضا بیرانوند با شیرجه تماشایی مانع از باز شدن دروازه ایران شد.

دقیقه ۱: روی استارت سریع محسن الغسانی و ورود او به محوطه جریمه ایران مجید حسینی مجبور به ارتکاب  خطا شد و پنالتی به سود عمان اعلام شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.