شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز یکشنبه به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس قوه قضائیه و دیگر اعضا تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، سران قوا با توجه به تلاش بدخواهان ایران برای کمرنگ نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی و پررنگ نشان دادن مشکلات اقتصادی جاری کشور، تاکید کردند که مسوولان و مدیران کشور و رسانه‌ها با تشریح پیشرفت های کشور در طول ۴۰ سال گذشته، نمایشی از تلاش و فعالیت ملت و دولت و تقویت وحدت، همبستگی و اقتدار ملی را به نمایش بگذارند.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین طرح‌های دولت برای حمایت از تولید و اشتغال در سال جاری را مورد بررسی قرار داد و بر تداوم توزیع بسته های معیشتی برای قشرهای کم درآمد جامعه تاکید کرد.

شورای عالی همچنین خواستار تسریع در روند تصویب لایحه واگذاری سهام عدالت شدکه هم اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین مقرر شد در هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی، موضوع کمک به واحدهای تولیدی در باز پرداخت تسهیلات بانکی نهایی شده و نتیجه به شورای عالی گزارش شود.

در این جلسه، بحث اصلاح نظام بانکی نیز ادامه یافت و چند بند دیگر از پیشنهادهای بانک مرکزی در این زمینه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.