«الهان عمر» یکی از زنان مسلمان راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا، در پیام خود با اشاره به راهپیمایی روز گذشته زنان آمریکایی نوشت: ۱۶ میلیون زن در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند. ۱۳ میلیون نفر از آنها بیمه ندارند و این دلیلی است که بخاطر آن ما تظاهرات کردیم.

روز گذشته هزاران نفر از زنان آمریکا در سومین سالگرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، دست به تظاهرات زدند.

سازمان دهندگان این تظاهرات سراسری می‌گویند از تظاهرات امسال به عنوان ابزاری برای مطالبه افزایش حقوق، توجه به سلامت زنان و حق رای، بهره خواهند برد.

تمرکز بر انتخابات ۲۰۲۰ که احتمالاً با حضور ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه همراه خواهد بود نیز از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی زنانی بود که در تظاهرات مشارکت داشتند.

این تظاهرات همچنین فرصتی بود که طی آن دستاوردهایی که زنان طی سال میلادی گذشته در عرصه سیاست به دست آوردند؛ مورد تقدیر قرار گیرد.

گفتنی است طی انتخابات میان دوره‌ای کنگره که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد؛ زنان دموکرات در عرصه فدرال و ایالتی خوش درخشیدند و شاهد ورود زنان مسلمان و سیاه پوست به عرصه سیاسی آمریکا بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.