"تاگس اشپیگل" آلمان گزارش داد، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان امروز در سخنانی در کنگره حزب دموکرات مسیحی در شهر روستوک مکلنبورگ-فورپومرنس اطمینان داد که تا آخرین روز روی یک راه حل مطبوع و مناسب برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کار کند.

وی افزود: اما همچنین بعد از آن باید بهترین مناسبات بین انگلیس و اروپا شکل گیرد. اما هم زمان این مسئولیت بر عهده ما است که این فرآیند جداسازی را مسئولانه شکل دهیم به گونه ای که در ۵۰ سال دیگر سرمان را تکان ندهیم و بگوییم چرا نتوانسنیم توافقی را به دست آوریم؟

مرکل همچنین تصریح کرد که انگلیس در آینده یک شریک تنگاتنگ اروپا باید باقی بماند. اما طبیعتا این مسئله که انگلیس دیگر نمی خواهد عضو اتحادیه اروپا باشد برای ما قابل احترام است. وی همچنین همه همکاری های فوق العاده در همه مسائل سیاسی و امنیتی و داخلی با انگلیس را تمجید کرد.

روز سه‌شنبه پارلمان انگلیس با ۴۳۲ رأی مخالف و ۲۰۲ رأی موافق، توافق حاصل شده دولت انگلیس با اتحادیه اروپا بر سر خروج از این اتحادیه را رد کرد.

نمایندگان پارلمان انگلیس به توافقی رأی دادند که «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس بعد از دو سال مذاکره با اتحادیه اروپا به آن دست پیدا کرده بود. این توافق، قرار بود مکانیسم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ شمسی) مشخص کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.