شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» روز شنبه نوشت: سرمربی سیتی همواره یکی از تحسین کننده های «مارچلو بیلسا» سرمربی تیم لیدز یونایتد بوده است اما بیلسا به تازگی و پس از فرستادن شخصی به جلسه تمرینی تیم دربی کانتی برای جاسوسی و سرقت اطلاعات، به دردسر بدی افتاده است.

در این بین، گواردیولا که سابقه هدایت بایرن مونیخ و بارسلونا را در کارنامه دارد، در جریان یک نشست خبری اظهار داشت: در کشورهای دیگر همه جاسوسی می کنند، کاملا آزادانه؛ زمانی که در مونیخ بودم افرادی روی کوه های اطراف با دوربین هایی مجهز به لنزهای قوی، جاسوسی ما را می کردند؛ در واقع همه این کار را می کنند.

وی ادامه داد: جاسوسی جزء فرهنگ باشگاه ها است و تنها به بایرن محدود نمی شود؛ اما اگر مقصودتان این است که آیا قصد دارم کسی را برای جاسوسی به جلسه تمرینی هادرزفیلد بفرستم، پاسخ من منفی است.

گورادیولا و بیلسا که به ترتیب هدایت بارسلونا و اتلتیکو بیلبائو را بر عهده داشتند؛ در آن زمان رقبای سرسخت یکدیگر در لالیگا محسوب می شدند؛ به طوری که گواردیولا در نشستی خبری به طنز مدعی شد که بیلسا چیزهای بیشتری در مورد بارسای تحت هدایت وی می داند!

سرمربی سیتی در ادامه افزود: همچنان به بیلسا احترام می گذارم؛ او در بیانیه اش کاملا صادق است؛ عملکردهای گذشته او قابل تحسین است و هیچ دلیلی برای تغییر نظرم نسبت به او وجود ندارد؛ علاوه بر این، موقعیت «فرانک لمپارد» سرمربی دربی کانتی را هم درک می کنم.

سرمربی آرژانتینی لیدزیونایتد پس از دستگیری فردی که در اطراف کمپ تمرینی دربی کانتی مشغول جاسوسی بود، در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل تیم تحت هدایت لمپارد به موضوع جاسوسی اشاره کرد و گفت: من، تنها مسئول این ماجرا هستم چون از باشگاه لیدز برای این کار اجازه نگرفتم؛ برایم اهمیتی ندارد که این موضوع غیر قانونی، درست یا نادرست است، برای من تنها کافی است که لمپارد و دربی کانتی آن را درست نداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.