نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها که مجوز آن در نیمه نخست امسال از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها داده شد، پنج‌شنبه هفته گذشته ۱۱ هزار و ۴۸۵ تومان بود که بانک‌ها امروز (۲۹ دی) نرخ خرید دلار را حدود ۱۵۰ تومان کاهش داده و به ۱۱ هزار و ۳۳۴ تومان رساندند.

از سوی دیگر نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز امروز با کاهش همراه بود؛ به طوری‌که قیمت خرید هر یورو در پنج‌شنبه هفته گذشته ۱۳ هزار و ۷۴ تومان بود و امروز به ۱۲ هزار و ۹۲۶ تومان رسیده است.

بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را نیز با کاهش نسبت به پنج‌شنبه ۱۴ هزار و ۵۸۱ تومان خریدند.

شعب ارزی بانک‌های تجارت، سامان، ملی، ملت و پارسیان همچنین می‌توانند ارز مسافرتی را تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها در صورت کامل بودن مدارک مسافران بفروشند.

نرخ فروش هر یورو مسافرتی در شعب ارزی بانک‌های عامل نیز امروز ۱۳ هزار و ۲۷۵ تومان است که با احتساب کارمزد بانک عامل و بانک مرکزی به حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

براساس اعلام بانک مرکزی ایران، تا ساعت ۱۲ امروز نرخ خرید و فروش دلار در بازار آزاد با کاهش همراه بوده و هر دلار آمریکا در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته و ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می‌شود.

همچنین نرخ فروش هر یورو در بازار آزاد تا ساعت ۱۲ امروز ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، امروز هر لیر ترکیه ۲۱۰۰ تومان، درهم امارات ۳۱۰۰ تومان و پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.