دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعیه ۱۳ دی‌ماه ۹۷ و بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم شورای سنجش و پذیرش، به اطلاع علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دارای پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش، موسسات غیرانتفاعی، مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۷ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می‌رساند به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به جداول حاوی اطلاعات رشته‌های محل‌های موسسات آموزشی به اطلاعیه‌ای که هم‌اکنون در سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است، مراجعه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: افرادی که متقاضی شرکت در این مرحله از پذیرش هستند، در صورت مشخص کردن رشته و موسسات آموزشی خود، از امروز ۲۹ دی تا ۱۰ بهمن‌ماه می‌توانند مستقیما به دانشگاه یا موسسه واحد آموزشی خود مراجعه کنند و رشته‌محل مورد نظر خود را تقاضا دهند. همچنین تعداد ۳۹۰ هزار در این مرحله پذیرفته می‌شوند.

توکلی گفت: بر اساس مصوبه فوق، فقط ظرفیت خالی مانده مرحله تمدید مهلت ثبت‌نام در پذیرش مهرماه ۹۷ امکان پذیرش دانشجو دارد و این کدرشته‌محل‌ها فقط شامل همان گونه کدرشته‌محل‌های اعلامی است و شامل سایر رشته‌محل‌های دوره روزانه، شبانه و کدمحل‌های سایر دوره‌ها که پذیرش آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، اما ظرفیت آنها تکمیل شده است، نیست.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: تمام شرایط پذیرش در این مرحله و مدارک لازم داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و متقاضیان باید برای اطلاع از این شرایط به سایت سازمان مراجعه کنند. همچنین داوطلبانی که قبلا در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۷ قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز و واحد آموزشی ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آنها در مراحل قبلی لغو خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.