مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، در خصوص آخرین نتیجه منشا بوی نامطبوع تهران گفت: پرونده بوی نامطبوع تهران به دلیل اینکه کارگروه تشکیل شده به هیچ جمع بندی نرسید مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه ماده شیمیایی مرکانتنت حدس اولیه از منشا بوی نامطبوع دو هفته پیش تهران بود اظهار داشت: چند سال پیش هم بوی متساعد شده از این ماده شیمیایی در اصفهان هم به مشام رسیده بود.

تجریشی ادامه داد: داستان اتساع این بو در اصفهان اینگونه بود که ماشین حمل گاز در یکی از شهرستانهای اطراف اصفهان در شیب قرار گرفته و مرکانتنت بر روی خاک ریخته بود و تا یک هفته بوی نامطبوع از آن متساعد می شد به همین دلیل مجبور به اننقال خاک آغشته به مرکانتنت از آن منطقه شدیم.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: بارندگی پس از انتشار این بو در تهران امکان شناسایی منشا را تقریبا غیر ممکن کرد.

وی با بیان اینکه با انتشار خبر اتساع بوی نامطبوع نگران وقوع زلزله بودیم ابراز داشت: موسسه ژئوفیزیک و زمین شناسی این فرضیه را رد کردند، همچنین فعال شدن آتشفشان هم منفی بود.

تجریشی با انتقاد از اینکه در این زمینه سیستم پایش وجود ندارد گفت: پایش همه این اتفاقات مربوط به سازمان محیط زیست نیست.

وی افزود: سنسورهایی جهت پایش باید در دستگاههای مختلف برای بررسی شاخص های تاثیر گذار در پایش بو در اختیار سازمانها قرار بگیرد.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست ادامه داد: این مساله برای سلامت عمومی خطرناک نبود و ما تمام حدسیات موجود در این زمینه را بررسی کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.