محمود حجتی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بروجن با اشاره به فعالیت قنات‌های مختلف در کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ هزار قنات در کشور وجود دارد که برای احیای آن‌ها امسال ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرح‌های اصلاح نژاد دام افزود: جهاد کشاورزی درراستای توسعه پرورش دام و اصلاح نژاد از طرح‌های دامپروری و دام‌های سه قلوزا حمایت و تسهیلاتی در این خصوص به متقاضیان پرداخت می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات سیب زمینی در کشور افزایش یافته است، بیان کرد: طی چند روز گذشته ۳۷۰۰ تن سیب زمینی از کشور صادر شد و امسال میزان صادرات سیب زمینی از کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

نصف افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل قاچاق دام زنده است

انتقاد از نحوه توزیع گوشت قرمز در لرستان؛ امور پشتیبانی دام استان به لانه فساد تبدیل شده است

شبکه توزیع گوشت قرمز دولتی در ایلام گسترش می‌یابد

حجتی با اشاره به قاچاق دام از کشور و افزایش قیمت گوشت قرمز خاطرنشان کرد: دامی که کشور قاچاق می‌شود با ارزش افزوده بازار آزاد مبادله می‌شود و کشورها با قیمت ارز آزاد دام را خریداری می‌کنند و این موضوع یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز می‌باشد اما یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت به دلیل قیمت نهادهای دامی است.

وی واردات گوشت را راهکاری برای جبران افزایش قیمت گوشت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر گوشت منجمد، گوشت گوسفندی گرم و گوشت گوساله منجمد وارد کشور شد همچنین ذرت و سویا نیز وارد کشور می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.