کارشناس مرکز مدیریت راههای مازندران گفت که برف در این دو محور به صورت سنگین در حال باریدن است ولی در دیگر محورهای کوهستانی استان بارش پراکنده باران مشاهده می شود.

مهدی غلامیان افزود: در محور هراز از محدوده آب اسک تا آبعلی در استان تهران و در کندوان ار محدود هزار چم تا گرمابدره در استان البرز علاوه بر بارش برف، مه غلیظ هم وجود دارد.

وی گفت: اگر چه بارش برف در محور فیروزکوه در محدوده استان تهران مشاهده می شود، اما در محدوده مازندران شاهد بارش باران پراکنده هستیم .

کارشناس مرکز مدیریت راههای مازندران با اعلام این که در حال حاضر بقیه جاده های استان تحت تاثیر بارش باران هستند، توضیح داد: اکنون ترافیک سنگینی در جاده های مازندران وجود ندارد، اما به دلیل بارش باران تردد در برخی راهها مانند قائمشهر - ساری به کندی انجام می شود.

خطر رانندگی بدون زنجیر چرخ

غلامیان همچنین با استناد به هشدار هواشناسی در باره ادامه بارش برف در مسیرهای کوهستانی و سرما و یخبندان در ساعات شب، هشدار داد: رانندگان بدون همراه داشتن زنجیر چرخ وارد راههای کوهستانی بخصوص محورهای منتهی به پایتخت نشوند.

وی همچنین از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان رانندگی کنند و حتما تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

کارشناس راهداری مازندران همچنین هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دمای هوا، جاده های استان بشدت لغزنده است و از رانندگان خواست تا فاصله ایمن را رعایت و با هوشیاری کامل رانندگی کنند.

هواشناسی مازندران از ۲ روز پیش اخطار داده بود که ناپایداری جوی همراه با بارش برف و باران که با کاهش ۱۰ تا ۱۸ درجه ای دما در مناطق جلگه ای و کوهستانی همراه است، تا اواسط روز جمعه در این خطه شمال کشور ادامه دارد.

در حال حاضر بلده نور با ۳درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گلوگاه با ۱۷ درجه بالای صفر گرم ترین نقاط استان مازندران هستند.

استان مازندران دارای حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان حدود سه هزار کیلومترجاده اصلی استان محسوب می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.