معاون مالی و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی افزود: از شنبه۲۹ دی ماه ۹۷ بسته ۲۰۰ هزار تومانی حمایتی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافتی دارند به حساب‌شان واریز می‌شود.

در حالی این بسته از روز شنبه واریز می شود که نمایندگان کارگران نسبت به اقدام دولت در نحوه پرداخت بسته حمایتی و نادیده گرفتن کارگران غیر بیمه ای گلایه دارند.

علی خدایی، عضوشورای عالی کاربا انتقاد از اینکه مبلغ سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت بسته حمایتی کارگران ناکافی است گفت: دولت بسترهای شناسایی کارگران غیر رسمی رادارد، این کارگران بیشتر از کارگران رسمی نیازمند بسته حمایتی هستند.

عضو شورای عالی کار درباه بسته مبلغ اختصاص یافته ای که برای این موضوع اختصاص یافته است برای پرداخت بسته حمایتی به کارگران اگر تقسیم بر مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کنیم، این رقم برای حدود ۷.۵ میلیون نفر پیش بینی شده است. بنابر این اگر بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شاغل و بازنشسته را در نظر بگیرید مشاهده می کنید،۱۱.۵ میلیون نفر بیمه شده داریم و از طرفی ۳.۵ میلیون نفر هم بازنشسته داریم که از این حدود ۱۵ میلیون نفر می توان گفت که تنها ۷.۵ میلیون نفر مشمول بسته حمایتی می شوند.

وی ادامه داد: آمار تأمین اجتماعی نشان می دهد که بیش از۹۰درصد آمار مشمول تأمین اجتماعی درآمدی کمتر از ۳میلیون تومان دارند. این رقم برای تمام کارگران رسمی بیمه شده کفایت نمی کند .تعجب می کنم که سازمان برنامه و بودجه چطور این را تشخیص داده است که رقم بسته حمایتی کارگران این مبلغ را واریز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.