آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که صبح امروز(پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه) برگزار شد با  تبریک دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را مصیبتی برای مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی فردی ارزنده و فقیهی وارد به مسائل اصولی و فقهی بودند که به تربیت مجتهد پرداختند و فعالیت‌های گوناگونی داشتند.

آیت‌الله جنتی، بیماری آیت‌الله مومن را واقعه‌ای تلخ برای مجلس خبرگان و شورای نگهبان دانست و افزود: متأسفانه حال‌شان رضایت‌بخش نیست؛ هوشیاری خیلی خوبی ندارند اما جهات دیگر ایشان مناسب است و امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

رییس مجلس خبرگان به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان برای حذف اسلام و حکومت اسلامی کمر بسته‌اند و ما هم باید هوشیار باشیم و نقشه‌های آنان را رصد و خنثی کنیم.

وی ادامه داد: باید با وحدت و انسجام مردم و مسئولین، همه در صحنه باشیم و از مواضع انقلاب و امام دفاع و دستاوردهای انقلاب را به رخ بکشیم.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه چهل سال از انقلاب می‌گذرد و دشمنان و حتی دوستان باور نمی‌کردند که انقلاب با این همه دشمن بتواند چهل سال سر پا بایستد، اما به لطف خدا توطئه‌ها خنثی و وظیفه ماست که در جنگ روانی دشمن فعالانه ایفای نقش کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن فعلا به فکر مسائل نظامی‌نیست، تصریح کرد: فتنه آن‌ها این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های زیادی که در اختیار دارند فاسد کنند و مردم را بدبین کنند. ما باید بایستیم و حرف‌هایمان را بزنیم. حرف برای گفتن هم زیاد داریم و هر چقدر بگوییم کم است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری دستاوردهای انقلاب را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: دستاوردهای معنوی آن خیلی بیشتر از دستاوردهای مادی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.