ای بی سی گزارش داد، اف بی آی مرد جوان ۲۱ ساله ای را دستگیر کرده است که متهم به طرح ریزی برای حمله به برخی اماکن حساس در واشنگتن از جمله کاخ سفید بوده است.

اف بی آی پس از دریافت گزارش هایی از مقام های محلی ایالت جورجیای آمریکا مبنی بر اینکه این فرد که با نام «هاشر جلال تاهب» معرفی شده، به افکار و اقدامات افراطی روی آورده، از ماه مارس سال گذشته (فروردین ۹۷) تحقیقاتی را پیرامون وی آغاز کرده بود.

یکی از مخبران اف بی آی در این منطقه که با تاهب ارتباط گرفته، گزارش داده که وی تقاضای گذرنامه المثنی کرده و قصد داشته به یک سفر خارجی برود.

تاهب به مخبر اف بی آی گفته است که قصد دارد حملاتی را در ایالات متحده به نقاط حساس مثل کاخ سفید و مجسمه آزادی انجام دهد.

تاهب همچنین نقشه ای از «بال غربی» کاخ سفید که محل استقرار دفتر رئیس جمهوری آمریکا نیز هست به مخبر اف بی آی نشان داده و از وی خواسته در تهیه اسلحه و مواد منفجره به او کمک کند.

مخبر اف بی آی مدعی است که تاهب هفته گذشته با وی دیدار کرده و یک کوله پشتی را که مواد منفجره قرار بوده در آن جای گیرد به وی داده و گفته است که حمله پنجشنبه این هفته (امروز) انجام خواهد شد.

وی خودروی خود را در ازای چند اسلحه اتوماتیک و همچنین یک پرتاب کننده موشک ضدتانک ای.تی.۴ فروخته اما بلافاصله پس از دریافت این تسلیحات دستگیر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.