رأی عدم اعتماد به دولت در پی شکست تاریخی لایحه بریگزیت و به درخواست جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انجام شد. نه حزب محافظه‌کار و نه حزب کارگر در پارلمان اکثریت ندارند.

اختلاف میان تعداد کسانی که به دولت رأی اعتماد دادند و شمار مخالفان آن ۱۹ رأی بود. این در حالی بود که سه‌شنبه شب طرح ترزا می برای بریگزیت با اختلاف ۲۳۰ رای در پارلمان رد شد.

به دنبال اعلام نتیجه رأی‌گیری، ترزا می از این که پارلمان اعتماد خود به او را برای ادامه کار نشان داده، ابراز خرسندی کرد و گفت که برای به نتیجه رساندن بریگزیت، از همین امشب با نمایندگان ارشد و رهبران احزاب دیگر دیدار خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس وعده داد که با "روحیه‌ای بسیار سازنده" در این جلسات حاضر شود.

ترزا می گفت، روز دوشنبه طرح جدیدی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پارلمان ارائه می‌دهد.

در حالی که تنها ۷۲ روز تا مهلت قانونی انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا باقی مانده، هنوز چگونگی این خروج و مناسبات بعدی انگلیس با همسایگان اروپایی‌ آن روشن نیست.

پس از اعلام رأی اعتماد به کابینه، رهبران احزاب مخالف دولت، از جمله جرمی کوربین، از می خواستند که تضمین کند خروج از اتحادیه اروپا بدون رسیدن به توافقی با آن انجام نخواهد شد.

کوربین گفت، رد احتمال خروج بدون توافق از طرف می پیش شرطی برای هرگونه گفت‌وگوی مثبت است تا به این ترتیب چشم انداز فاجعه برگزیت بی توافق از میان برود.

تام واتسون، جانشین رهبر حزب کارگر هم جدی بودن می در پیشنهاد همکاری با احزاب دیگر را زیر سوال برد و گفت، به نظر نمی‌رسد او هیچ نرمشی درباره سیاست‌های موردنظر آنها نشان نمی‌دهد.

ترزا می برای جلب نمایندگان احزاب دیگر باید در طرح جدید خود برای بریگزیت رابطه نزدیک‌تری با اتحادیه اروپا را پیشنهاد بدهد، که در این صورت حمایت جناح راست حزب محافظه‌کار را از دست خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.