سردار موسی کمالی رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطب که تصویب مجدد جریمه مشمولان غایب غیرمنطقی است، اظهار داشت: یکی از اهداف این قانون کاهش تعداد مشمولان غایبی بود که سنی از آنها گذشته بود.

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  تصریح کرد: تعداد مشمولان غایب در زمان تصویب این قانون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود که در حال حاضر تعداد مشمولان غایب به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان این مطلب که کسانی که بیش از ۸ سال غیبت داشته و از طرح جریمه مشمولان غایب استفاده می‌کردند سالانه کمتر از هزار نفر بوده‌ است، ادامه داد: اما متأسفانه هر سال چند هزار نفر به تعداد غایبین از خدمت سربازی اضافه شد تا بتوانند بعد از ۸ سال از جریمه استفاده کنند.

این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که اجرای طرح جریمه مشمولان غایب باعث کمبود سرباز شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح و کمبود سرباز باعث شد تا فشار زیادی به سربازان در حال خدمت وارد شود و احساس تبعیض و بی‌عدالتی را در بین سربازان رواج داده و روحیه آنها را تضعیف کرده است.

سردار کمالی با تأکید بر این مطلب که همه نیروهای مسلح با کار کارشناسی و استدلال قوی با ادامه اجرای طرح جریمه مشمولان غایب مخالف هستند، تصریح کرد: با حساب سرانگشتی می‌توان فهمید اجرای این قانون هیچ توجیه منطقی ندارد چرا که اجرای این طرح دست نیروهای مسلح را برای ارائه تسهیلات از جمله کاهش خدمت گروهی از مشمولان و حتی استمرار وضعیت فعلی بسته است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است مدافعان طرح فوق به نظر کارشناسی نیروهای مسلح توجه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.