تارنمای نشریه هیل نوشت، پلوسی گفت: از آنجاکه سرویس مخفی، نهادی مطرح در برقراری امنیت بوده و به دلیل تعطیلی دولت، هزینه های آن پرداخت نشده است، این سخنرانی باید به بعد موکول شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داد که ترامپ به جای نطق سالانه که در مورد وضعیت عمومی کشور است، آن را به طور مکتوب ارائه دهد.

تعطیلی موقتی دولت آمریکا از ۲۲ دسامبر (اول دی ماه) و در پی مخالفت ترامپ با لایحه مصوب سنا برای تامین هزینه برخی نهادهای این کشور، آغاز شد.

ترامپ با این لایحه مخالفت کرد، زیرا در بودجه اختصاصی برای وزارت امنیت داخلی آمریکا، پول لازم برای احداث دیوار مرزی لحاظ نشده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا که در اختیار جمهوریخواهان است، بدنبال انتقاد ترامپ از لایحه سنا، لایحه دیگری را برای اختصاص مبلغ مورد درخواست ترامپ جهت احداث دیوار مرزی تصویب کرد، اما دمکرات های سنا لایحه مصوب مجلس نمایندگان را بلوکه کردند.

دو طرف برای پایان دادن به ماجرای تعطیلی دولت، پیشرفت چندانی به دست نیاورده اند.

تعطیلی دولت ترامپ که در تاریخ آمریکا بی سابقه است، باعث شده است ۸۰۰ هزار کارمند فدرال به طور موقت از کار بیکار شوند یا بدون دریافت حقوق کارکنند.

در همین حال، نتایج یک نظرسنجی حاکی است که ۵۳ درصد از مردم آمریکا، شخص ترامپ و جمهوریخواهان کنگره را مسئول تعطیلی دولت می دانند، در حالی که این رقم برای دمکرات های کنگره ۲۹ درصد است.

خودداری دمکرات ها از قبول درخواست ترامپ برای موافقت با اختصاص بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای احداث دیوار مرزی، واشنگتن را فلج کرده است.

ترامپ نیز به تلافی لجاجت دمکرات ها، از امضای بودجه اختصاصی برای بخش هایی از ادارات دولتی که ارتباطی با این مناقشه ندارند، امتناع ورزیده است.

در نتیجه این کشمکش، کارمندان بخش های مختلف از جمله ماموران اف بی آی، بخش ترافیک هوایی و کارمندان موزه ها حقوقی دریافت نکرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.