این منبع در گفت‌وگو با سایت عراقی "ناس" گفت: "مایک پامپئو"، وزیر خارجه آمریکا طی سفر اخیرش به عراق به "عادل عبدالمهدی"، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که "اسرائیل ممکن است در هر زمانی مواضعی را در داخل خاک عراق هدف قرار دهد که در این مناطق گروه‌های مسلحی مستقر هستند که در سوریه نیز می‌جنگند".

این منبع اعلام کرد که پامپئو به عبدالمهدی گفته است که واشنگتن تا ابد نمی‌تواند در مقابل خواسته اسرائیل برای حمله به مقرهایی در داخل عراق که متعلق به گروه‌های مسلح مبارز در سوریه است، بایستد.

این منبع عنوان داشت که پامپئو دیدگاه اسرائیل را به نخست وزیر عراق انتقال داده که حملات اسرائیل به مقرهای این گروه‌ها در داخل سوریه بی فایده است، چراکه در هربار این گروه‌ها مجددا خود را ساماندهی کرده و از عراق برای نبرد مجدد در سوریه به راه می‌افتند.

وی ادامه داد: ایالات متحده این رویکرد اسرائیل را قبول دارد، اما همچنان مخالف اجازه به تل‌آویو برای حمله در داخل خاک عراق است.

وی ادامه داد: ایالات متحده عواقب حمله اسرائیل به هر هدفی در داخل خاک عراق صرف نظر از انگیزه این حمله را ارزیابی می‌کند.

پامپئو گفت که اسرائیل چه بسا عملا در حال اتخاذ تصمیمی برای حمله به مواضعی در داخل خاک عراق باشد که در این مواضع گروه‌هایی که در سوریه می‌جنگند، مستقر باشند.

این منبع گفت: پیش از پیامی که پامپئو به عبدالمهدی فرستاده است، یک پیام دیگر از سفارت آمریکا در بغداد نیز منتشر شد و از طریق میانجی‌ها به رهبران برخی از گروه‌های مسلح عراقی انتقال داده شد. محتوای این پیام این بود که اگر ساختمان سفارت آمریکا در عراق مورد حمله قرار بگیرد ارتش آمریکا به تمامی مقرهای گروه‌های مسلح عراقی در بغداد حمله خواهد کرد.

اما این منبع گفت: اگر ایلات متحده خواهان درگیری با این گروه‌ها یا با ایران باشد، به هیچ وجه از اراضی عراق استفاده نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.