خبری کوتاه از تغییر وضعیت سران فتنه ۸۸ در حالی امروز تیتر یک روزنامه‌های اصلاح‌طلب شد که گویا شایعات مطرح شده در این موضوع میان اصلاح‌طلبان و خانواده آنان اختلاف انداخته است.

روزنامه سازندگی در صفحه یک امروز خود گزارشی را با عنوان «حصر ترک برداشت» کار کرد و در آن مدعی تغییر محسوس شرایط محصورین فتنه ۸۸ شد که برای استناد گزارش خود به اظهارات برادر میرحسین موسوی اشاره کرد و به نقل از او نوشت: «ظاهرا محصورین می‌توانند اعضای خانواده خود را ملاقات کنند، پیش از این نیز برخی نمایندگان مجلس از پایان حصر زهرا رهنورد سخن گفته بودند.»

5123522

 

قوچانی _ شریعتمداری پیوندتان مبارک

بعد از انتشار این خبر میرمحمود موسوی برادر یکی از محصورین در توییتی اظهارات منتسب شده به خود را رد کرد و با انتقاد از روزنامه سازندگی نوشت: «این روزنامه سازندگی روز به روز بیشتر زرد می‌شود تا با دروغ مشتری جمع کند. من می‌گویم تغییری در وضعیت رفع حصر میرحسین به وجود نیامده است. قوچانی از قول من در شماره امروز در بالای صفحه اول می‌زند تغییر به وجود آمده است. می‌توانم بگویم قوچانی_شریعتمداری پیوندتان مبارک.»

5123523

 

البته این خبری نبود که تنها روزنامه سازندگی به آن بپردازد چرا که روزنامه شرق هم در صفحه یک خود به بیان اظهارات حسین کروبی فرزند یکی از محصورین پرداخت و از اجازه خروج از خانه به میرحسین موسوی و پدرش برای هفته‌ای یک بار خبر داد.

حسین کروبی فرزند مهدی در اظهارات خود گفته بود: «از حدود دو ماه قبل ماموران امنیتی به آقایان کروبی و موسوی اعلام کردند که هفته‌ای یک بار می‌توانند آن‌ها را به بیرون از حصر و منزلی که خودشان اعلام می‌کنند از دوستان و اقوام ببرند. البته مأموران امنیتی تاکید کردند که اسامی ملاقات شونده‌ها باید به تایید مقامات امنیتی نیز برسد و در کمیسیون یا هیاتی در این باره تصمیم گرفته خواهد شد که آقای کروبی چه افرادی را می‌تواند ملاقات کند.»

هرچند این اولین باری که نیست که بازار تایید و تکذیب‌ها درباره تغییر شرایط حصر سران فتنه ۸۸ در رسانه‌های خبری مطرح شده است.

اظهارات حسام الدین آشنا درباره تغییر شرایط سران فتنه ۸۸ 

کمتر از یکماه گذشته بود که حسام‌الدین آشنا، معاون رئیس‌جمهور در دانشکده فنی دانشگاه تهران از تغییر شرایط سران حصر شده فتنه ۸۸ خبر داد و اعلام کرد: «شک نکنید که شرایط آقای موسوی از نظر حصر بسیار تغییر کرده است؛ حصر برداشته نشده، اما از نظر من شاید تا برداشته شدن حصر یک پوسته مانده است. آنچه باید توسط دولت و رئیس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد، افتاده است و آنچه که مانده، تنها یک پوسته است که امیدواریم به دعای شما و به همت آن‌ها که حاضر شدند در این زمینه هزینه دهند، این اتفاق بیفتد.»

نقش اصلاح‌طلبان در برهم زدن رفع حصر از زبان یک نماینده مجلس

پس از اظهارات معاون رئیس‌جمهور باز هم بازار داغ شایعات درباره تایید و تکذیب‌ها پیرامون رفع حصر ادامه داشت تا جایی که مجتبی ذوالنوری، نماینده اصولگرا در این باره گفت: طبیعتا تا زمانی که عذرخواهی از جانب محصورین صورت نگیرد از جانب نظام هم نمی‌توان توقعی داشت چراکه نظام نمی‌تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد.

ذوالنوری با بیان اینکه برخی اصلاح طلبان زمینه‌های نامه نگاری را فراهم کردند و کروبی را وادار کردند تا نامه بنویسد، گفت: پس از آن هم تمام گشایش‌هایی که در خلال رفع حصر در حالِ صورت پذیری بود به بن بست خورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.