حسام الدین آشنا در نشست استانداران سراسر کشور افزود: آنچه ما به عنوان مردم، مسئولان و خصوصاً استانداران تدبیر می‌کنیم، در مسیر تقدیر خداوند قرار می‌ گیرد و خداوند نیز بر اساس مصالح و حکمت عالیه الهی و از جمله متناسب با تدبیر ما امور را تقدیر می‌ فرماید؛ همچنان که می‌گویند از شما حرکت و از خدا برکت.

وی ادامه داد: برنامه ریزی مؤثر برای ایام منتهی به پایان سال، گرامیداشت شایسته چهل سالگی انقلاب اسلامی و استمرار ارتباط دولت با نخبگان و مردم و بعلاوه موضوع تحریم ها، از جمله مباحثی است که مستلزم تدبیر استانداران است.

آشنا با اشاره به اهمیت روابط سطوح مختلف دولت با مردم و نخبگان، خواستار استمرار ارتباط قوی و عمیق استانداران با مردم و همچنین استفاده از الگوها و ظرفیت های جدید برای ارتقای روابط با نخبگان بخش ها و اقشار مختلف شد.

مشاور رییس جمهوری با تبیین ابعاد ارتباط مؤثر دولت و مردم، به دو خطای ارتباطی مهم یعنی سوء ارتباط و ارتباط غیرموثر پرداخت و مصادیق مبتلابه احتمالی در این عرصه را تبیین کرد. 

وی در ادامه به ضرورت پرهیز از خطای شناختی نیز اشاره و با طرح مفهوم شکاف شناختی، گفت: مسئولان و از جمله استانداران باید، بدرستی و دقت؛ بدانند که نظر مردم درباره مسائل ‌مختلف چیست و نظر آنها را در رویکردهای خود به طور مؤثر مورد توجه قرار دهند.

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به افزایش چشمگیر نفوذ شبکه های اجتماعی در کشور و مرور فرصت ها و آسیب پذیری های مترتب بر این عرصه، بر ضرورت توجه همه جانبه و جامع به این ظرفیت و تقویت حضور فعال در شبکه های اجتماعی برای تقویت ارتباطات و ارتقای پاسخگوئی تأکید کرد.

آشنا در ادامه به اهمیت انسجام و همبستگی داخلی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم در کشور تعارضات را کاهش دهیم، چرا که این تعارضات، علاوه بر آثار مخرب، اقدامات مثبت را نیز خنثی‌ می‌کند.

وی افزود: تدبیر مؤثر برای جلوگیری از وقوع و بروز احتمالی هر گونه تعارضات، به طور جدی از استانداران مورد انتظار است. 

مشاور رییس جمهوری افزود: استانداران باید ضمن تلاش برای رفع مشکلات، باید با اتخاذ و اعمال تدابیر مؤثر، مانع از بروز هرگونه مشکل جدید در استان ها شوند.

آشنا در ادامه به سفرهای استانی اعضای هیئت دولت اشاره کرد و رویکردهای مورد انتظار برای تقویت اثر بخشی این سفرها و بهره مندی هرچه بیشتر مردم در استان ها از این سفرها را مطرح کرد.

وی در خصوص گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب با اشاره به سه سطح ملی، ملی استانی و استانی برنامه ها در این عرصه گفت: مسئولیت دو سطح ملی و ملی استانی این برنامه ها بر عهده استانداران است و بر اساس ساز و کار ابلاغ شده، بایستی برش استانی جامعی از گزارش عملکرد در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه شود.

مشاور رییس جمهور افزود: دستاوردهای ملی این ۴ دهه، با بیانی روشن و مؤثر برای مردم در استان ها ارائه شود و این روند از سوی استانداران پیگیری و نظارت شود. وی افزود: در واقع؛ دستاوردهای ملی در استان ها توسط استانداران بازگو می شود و استاندار خدمات ۴۰ سال گذشته را به زبانی که برای مردم مفید باشد، ارائه می کند.

وی به موضوع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت در بحث‌ تحریم ها، رویکردی کاملاً صادقانه و در عین حال واقع بینانه است؛ یعنی نمی گوییم تحریم هیچ ضربه یا مشکلی برای کشور ایجاد نکرده است بلکه مشکلات پیش آمده را بدور از هرگونه بزرگنمائی و همچنین یأس آفرینی، به زبان ساده و صادقانه با مردم درمیان می‌گذاریم و با جلب مشارکت عمومی برای حل مشکلات، برای عبور از تحریم ها، تلاش می کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.