«عصر جدید»، عنوان مسابقه تلویزیونی است که به مقوله استعدادیابی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و قرار است به زودی با اجرای احسان علیخانی روی آنتن شبکه سه سیما برود.

امروز صفحه اینستاگرام این برنامه در ویدئویی داوران این مسابقه را معرفی کرد که ترکیب جالب توجه و البته سوال برانگیزی را تشکیل داده‌اند؛ سیدبشیر حسینی، امین حیایی، رویا نونهالی و آریا عظیمی‌نژاد قضاوت این مسابقه را برعهده خواهند داشت.

رویا نونهالی از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون است که دستی هم بر آتش کارگردانی تئاتر دارد. از جمله آثار مشهور او می‌توان به «عروسی خوبان» و «بوی کافور عطر یاس» اشاره کرد.

سیدبشیر حسینی از مدرسان و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات است که آثاری را در مقوله سواد و تربیت رسانه‌ای و مفاهیمی از این قبیل به رشته تحریر درآورده، او عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما و از مدرسان دانشگاه امام صادق نیز هست.

امین حیایی دیگر بازیگری است که در ترکیب داوران مسابقه تلویزیونی «عصر جدید» حضور دارد. چهره‌ای که این روزها جدای از بازیگری به فعالیت در حوزه آموزش نیز می‌پردازد و به دوستداران حرفه بازیگری تدریس می‌کند.

آریا عظیمی‌نژاد هم نامی آشنا در حوزه موسیقی کشور است که در حوزه آهنگسازی و نوازندگی به فعالیت می‌پردازد. معروف‌ترین اثر او برای مخاطبان سینما و تلویزیون را می‌توان سریال پنج‌گانه «پایتخت» دانست که او آهنگسازی آن‌ را برعهده داشته است.

نکته عجیب در این ترکیب، نبود یک چهره ورزشی و آشنا با این امور برای ارزیابی استعدادهای ورزشی است؛ مسئله‌ای که هنوز مشخص نیست علت آن چیست و آیا مسئولان شبکه سه تصمیم دارند این حوزه را در مسابقه استعدادیابی خود در نظر بگیرند یا نه. البته شاید تمایلی به ایجاد رقیب برای برنامه استعدادیابی دیگری که مشغول تدارک آن هستند و به صورت ویژه به فوتبال می‌پردازد، ندارند. 

حتی اگر چنین قصدی از سوی مدیران مدنظر نباشد، برنامه‌سازان احتمالا مقوله ورزش را نیازمند حضور یک چهره متخصص ندانسته و کارشناسی یک چهره تربیتی را کافی دانسته و یادی کرده‌اند از مدرسه‌های قدیم و حضور همیشگی معلم تربیتی به جای معلم ورزش.

لزوم حضور دو بازیگر در بین هیات داوران نیز از دیگر مسایل سوال برانگیز این ترکیب است که شاید در آینده و با شروع این برنامه بتوان پاسخی برای آن پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.